سفر به وان و بازدید از جاهای دیدنی با تور

 

به گزارش سفر باتو از آسمان‌خراش‌های عظیم و آینه‌نمای استانبول گرفته تا برخی از قدیمی‌ترین مکان‌های دست‌ساز روی زمین، ترکیه خط زمانی تاریخی را از گذشته و حال تا آینده در بر می‌گیرد. ترکیه به عنوان مرکز تمدن بشری، قدیمی را بازتعریف می‌کند و در عین حال تجربیات جدید و هیجان‌انگیزی را برای بازدیدکنندگان بی‌باوری که می‌خواهند از مسیر شکسته خارج شوند، ارائه می‌کند. شاید بزرگترین پاداش ها در انتظار مسافر کنجکاوی باشد که نه تنها می خواهد ترکیه را ببیند، بلکه می خواهد بفهمد که چگونه بسیاری از قطعات زیبا برای ایجاد چنین مقصدی باورنکردنی در کنار هم قرار می گیرند.

 

  1. به تاریخ خیره شوید

از کوه نمرود بالا بروید، جایی که در ارتفاع 7001 فوتی، سرهای سنگی عظیم از مقبره قله عظیم پادشاه آنتیوخوس اول، حاکم پادشاهی کوماگنه در سوریه از 292 تا 261 قبل از میلاد محافظت می کنند. به مجسمه‌های عقاب‌ها، شیرها، زئوس و خود پادشاه پیر بپیوندید که در سراسر کوه‌های توروس در این سایت میراث جهانی یونسکو در نزدیکی شهر آدییامان خیره می‌شوند. تور وان را با سفر باتو تجربه کنید

  1. اوج بگیرید

بر فراز کاپادوکیه باشکوه که به خاطر چشم انداز رویایی دودکش های پری نوک تیزش که توسط آب و باد حجاری شده است، مشهور است. با تور بالون هوای گرم به طلوع خورشید بیایید یا برای کاوش در دره های پنهان زیر اسب سوار شوید. برای داشتن بهترین منظره در وان، به بالای ارگ سنگی که مشرف به دریاچه زیبای وان است و همچنین شهر 7000 ساله ای که در امتداد سواحل آن کشیده شده است، صعود کنید. و در استانبول، بر فراز برج قرون وسطایی گالاتا، که در سال 1348 توسط بازرگانان جنوا ساخته شده و هنوز یکی از بهترین چشم‌اندازهای شهر را ارائه می‌کند، جهت‌یابی کنید.

  1. به زیر زمین بروید

اگر واقعاً می خواهید مکانی را بشناسید، زیر سطح آن را خراش دهید. درینکویو یکی از عمیق ترین شهرهای زیرزمینی ترکیه است که در دوران اولیه مسیحیت، زمانی که مؤمنان به دور از ارتش مهاجم پنهان می شدند، حفاری شده است. هزارتوی تونل‌ها و اتاق‌ها که از سنگ‌های آتشفشانی نرم حک شده است، بازدیدکنندگان را به دنیای پیچیده‌ای از کلیساهای زیرزمینی، مدارس، اصطبل‌ها و انبارهای شراب هدایت می‌کند که زندگی بیش از 20000 نفر را حفظ کرده است.

  1. رفتن (راهی) به عقب در زمان

مدت ها قبل از وجود استون هنج، گوبکلتپه به عنوان یک مکان مقدس در شمال بین النهرین شکوفا شد. کاوش در معماری آیینی که هنوز پابرجاست، حکاکی شده با پستانداران و پرندگان که اهمیت معنوی برای جوامع اولیه بشری داشتند. از شهر بالای صخره ماردین، به هلال حاصلخیز خیره شوید، منطقه ای از خاورمیانه که در آن انسان خردمند با اختراع کشاورزی، زبان نوشتاری و چرخ به سمت تمدن پیشرفت کرد.

  1. الهام گرفتن از موزه ها

موزه‌های باستان‌شناسی پیشرفته ترکیه با مجموعه‌های تور وان شگفت‌انگیز و نمایش‌های با فناوری پیشرفته را از دست ندهید. مفهوم تاریخ خود را با آثار حماسی پارینه سنگی موزه شانلی اورفا تغییر دهید. موزه وان داستان نادر پادشاهی باستانی اورارتو را با بزرگترین نمایشگاه آثار اورارتویی در جهان شرح می دهد. در همین حال، در انطاکیه کتاب مقدس مجسمه‌های هیتی و مجسمه‌های یونانی-رومی موزه هاتای که کاملاً حفظ شده‌اند را بررسی کنید.

 

  1. شناور در کنار

حرکت روزانه قاره استانبول را تجربه کنید، جایی که صدها کشتی مسافربری از تنگه بسفر بین اروپا و آسیا عبور می کنند. کشتی های بزرگ و کوچک همه جا حاضر و ارزان قیمت برخی از بهترین مناظر شهر را ارائه می دهند. برای سفری آرام تر در شهری کمتر شناخته شده، سوار یک تله کابین از طریق کانال های شفاف و کم عمق در Sanlıurfa، جایی که ابراهیم پیامبر در آن متولد شده است، شوید. افسانه ادعا می کند که ماهی های زیبا که در حوض ابراهیم شنا می کنند، بقایای کنده ها و خاکسترهای سوزان هستند که هنگامی که پادشاه شیطان صفت نمرود ابراهیم را به آتش انداخت، بارید. برای شنای غیرمعمول تر، به چشمه های کریستالی پره بروید، جایی که می توانید بر روی ستون های معبد یونانی غرق شده شناور شوید.

 

  1. بخارشو تمیز کنید

فرهنگ آبگرم بی نظیر ترکیه را که ترکیبی از آیین های رومی باستان با سنت های غنی عثمانی است، تجربه کنید. حمام یا حمام ترکی، از گرمای آرامش‌بخش گوبک تاشی (سنگ ناف) که سنگ مرمر زیر شما را گرم می‌کند، تا اسکراب معطر و ماساژ تسکین‌دهنده را به مسافران ارائه می‌دهد. پس از پیچیدن در حوله ترکی، چای داغ را میل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *