163646419668640500

دبیر کمیته علمی کرونا: مدارس را تعطیل کنید

تصویر روز: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار اُمیکرون در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار تعطیلی اماکن بالای ۱۰ نفر از جمله مدارس شدیم.

دکتر حمیدرضا جماعتی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما امروز در حاشیه برگزاری کمیته علمی کرونا با تأکید بر اینکه سرعت انتشار اُمیکرون نزدیک به ۲ و نیم برابر نسبت به دلتا ست گفت: یک فرصت حداقل چند هفته‌ای داریم که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم در چند هفته آینده، با موج اُمیکرون در کشور مواجه خواهیم بود.

وی گفت: به همین دلیل توصیه کمیته علمی است که از همین امروز به مدت چهار هفته مدارس و دانشگاه‌ها و مجامع، رستورانها، کنسرت‌ها و هتل‌ها و اماکن بالای ۱۰ نفر قرنطینه باشد و محدودیت شدید داشته باشد و بازگشایی نشوند.
وی گفت: بخصوص در چند روز آینده که بحث دورهمی‌های شب یلدا را داریم اگر محدودیت‌ها به شدت حداقل تا ۴ هفته آینده انجام شود می‌توانیم فرصتی داشته باشیم که مواجه با موج اُمیکرون در کشور نباشیم.
دکتر جماعتی ادامه داد: توصیه دوم برای پیشگیری این است که حتما افرادی که دُز اول را زده اند دُز دوم را نیز تزریق کنند و کسانی که دو دُز را دریافت کرده اند حتما دُز یاداور را بزنند، ضمن اینکه کسانی که بیش از ۶۰ سال دارند دُز اضافه را بزنند و زیر ۱۸ ساله‌ها نیز حتما واکسیناسیون را انجام دهند، زیرا اُمیکرون در افراد جوان و نوجوان شاید بیشتر دیده شود.
دبیر علمی کمیته علمی کرونا تأکید کرد: اگر چه هنوز اطلاعات کافی برای اُمیکرون در دسترس نیست، اما واکسیناسیون زیر ۱۸ سال حتما انجام شود، کمیته علمی تأکید دارد واکسیناسیون ۷ تا ۱۱ سال نیز حتما در دستور کار ستاد کرونا قرار بگیرد و مصوب شود.
وی افزود: یکی از موارد شیوع اُمیکرون مدارس و در سنین پایین است که با این پیشگیری‌ها که اگر رعایت شود می‌توانیم جلوی موج بعدی را بگیریم ضمن اینکه توصیه می‌شود حتما واکسن انفلوانزا در افراد پرخطر انجام شود، زیرا در این روز‌ها گزارش‌هایی از بیمارستان‌های مختلف با بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی گزارش شده که مربوط به ویروس انفلوانزا بوده است بنابر این توصیه می‌کنیم افراد پرخطر حتما واکسن انفلوانزا را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *