Laptop

راهنمای خرید لپ‌تاپ از 10 تا 60 میلیون

تصویر روز: بازار لپ‌تاپ ایران هرگز این اندازه فربه و پر اشتها نبوده است. اگر گشت کوتاهی در آن بزنید همه‌چیز از مدل‌های نازک نارنجی زیر ۱۰ میلیون تومان گرفته تا نمونه‌هایی با ارزش حدود ۱۰۰ میلیون تومان پیدا می‌کنید، اما خریداران این بازار افرادی هستند که می‌خواهند با توجه به نیاز واقعی خود دست به انتخاب بزند.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

به گزارش فرارو ، برای همین می‌‎گوییم بیشتر نمونه‌های ۱۰۰ میلیونی، موارد خاص با کاربری ویژه هستند. لپ‌تاپ الین ویر مدل M۱۵ R۳ که را در نظر بگیرید؛ جزو گزینه‌های گرانقیمت محسوب می‌شود، اما اصولا برای بازی‌های کامپیوتری ساخته شده یا مایکروسافت سرفیس بوک ۳ سری F با قیمت ۹۴ میلیون را تنها به افرادی توصیه می‌کنیم که وقت و زمان و زندگی‌شان برای کار‌های گرافیکی اختصاص پیدا کرده است.

 از این طرف خرید ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها حدود ۱۰ میلیون بودجه نیاز دارد و با پرداخت این پول چیزی تحویل می‌گیرید که با پردازنده سلرون کار می‌کند. توصیه ما این است که هرگز ناامید نشوید تا اگر واقعا یک لپ‌تاپ جدید می‌خواهید و حال و حوصله جستجو در بازار را ندارید، این نوشته کمک می‌کند در بازه ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان وضعیت حداقل ۲۰ لپ‌تاپ درجه یک را زیر نظر بگیرید و مثل یک شوالیه در میدان نبرد پیروز شوید.

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه زیر ۱۰ میلیون

پردازنده‌های سلرون که اندازه ماشین‌حساب کارآیی دارند و حافظه‌موقت محقر چهار گیگابایتی چیز‌هایی هستند که باید در این بازه قیمت از لپ‌تاپ‌ها توقع و انتظار داشته باشید. اگر اعصاب قوی ندارید، توصیه می‌کنیم اصلا سراغ خرید چنین لپ‌تاپ‌هایی نروید، چون می‌توانند بدجوری پشیمانی به‌بار بیاورند. این وصله‌ها البته به لپ‌تاپ لنوو نمی‌چسبد.

ایسوس مدل X۵۴۳MA

پردازنده سلرون نشان می‌دهد با لپ‌تاپی روبه‌رو هستیم که توانایی‌هایی در حد ماشین‌حساب دارد. آن چهار گیگابایت حافظه موقت هم در کنارش حاضر است تا پروسه اجرای مایکروسافت word لااقل کمتر از دو ساعت و نیم طول بکشد. فقط یک خوبی اینجا به چشم می‌خورد؛ لپ‌تاپ ایسوس به نمایشگر ۱۵ اینچی با دقت‌تصویر تمام HD مجهز است.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

همچنین در این محصول از نعمت درایو نوری برخوردار هستیم. در عوض هارد یک ترابایتی آن از نوع معمولی است. باتری ۳۳ وات ساعتی روی کاغذ پس از هر بار شارژ تا پنج ساعت آماده به‌کار می‌ماند، اما در عمل بازدهی آن نهایتا به دو تا سه ساعت خواهد رسید.

مشخصات: ۱.۹ کیلوگرم وزن، ۲۷ میلیمتر ضخامت، پردازنده سلرون، چهار گیگابایت حافظه‌موقت، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع HDD، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت تمام HD، مجهز به دی‌وی‌دی رام، باتری با ظرفیت ۳۳ وات و عمر کمتر از پنج ساعت

قیمت: حدود ۱۰ میلیون


لنوو مدل IdeaPad ۱ – A

برای پوشاندن نقاط ضعف پردازنده سلرون، تولیدکننده در لپ‌تاپ خود همه‌کار کرده؛ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD گرفته تا قابلیت شارژ سریع که کمک می‌کند باتری دستگاه در عرض یک ساعت تا ۸۰ درصد شارژ شود. یکی از معایب این لپ‌تاپ صفحه نمایش نسبتا کوچک است، اما اگر می‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید در کل برای وب‌گردی و کار‌های سبک دانشجویی وسیله کاملا مناسبی خواهد بود.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: پردازنده سلرون، چهار گیگابایت حافظه‌موقت از نوع DDR۴، صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی با دقت تصویر ۷۲۰، ضخامت ۱۸ میلیمتری، ۱.۲ کیلوگرم وزن، فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، دو درگاه USB ۳، باتری دو سلولی با قابلیت شارژسریع

قیمت: ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه ۱۰ تا ۱۵ میلیون

پردازنده Core i۳ در کنار هشت گیگابایت حافظه‌موقت عملکردی مناسب را ارائه می‌دهند. البته اگر از آن‌ها توقع زیادی نداشته باشید. جای شما باشیم، دقت می‌کنم حتما محصولی بخرم که به حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD مجهز است.

دل مدل INSPIRON i۳۵۸۳

ویندوز اورجینال ۱۰ اولین برگ برنده لپ‌تاپ دل است که برای خودش کلی قیمت دارد. دومین امتیاز مثبت را باید برای باتری درنظر گرفت که با ظرفیت ۴۲ وات ساعت از نظر اسمی و روی کاغذ هفت ساعت دوام می‌آورد، اما اگر اهل مدارا کردن باشید، نهایتا می‌توان در عمل از این باتری حدود سه، چهار ساعت کار کشید. اگرچه به‌خاطر ظرفیت بیشتر، زمان شارژ کردن دستگاه به‌شکل طبیعی بیشتر می‌شود. نبود درایو نوری را الان دیگر نمی‌توان به‌عنوان نقطه‌ضعف محسوب کرد، اما عجیب است که با این وجود دستگاه هنوز دو کیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و از آن می‌توان در تمرینات بدنسازی به عنوان وزنه استفاده کرد.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۲.۷ کیلوگرم وزن، ۲۰ میلیمتر ضخامت، پردازنده Core i۳، هشت گیگابایت حافظه‌موقت، یک ترابایت حافظه HDD، بدون درایونوری، دو پورت USB ۳.۱، باتری با ظرفیت ۴۲ وات ساعت با طول عمر هفت ساعت، مجهز به ویندوز اورجینال ۱۰، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی تمام HD

قیمت: ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان


اچ‌پی مدل G۷، ۲۵۰ A

پردازنده Core i۳ و هشت گیگابایت حافظه موقت در کنار یکدیگر قادر هستند اطمینان خاطر حداقلی ایجاد کنند. دو کیلو وزن هم آنقدر زیاد نیست که به‌خاطرش کولی بازی در بیاوریم، اما اگر فعالیت‌های روزمره‌تان در حدی است که می‌توان لپ‌تاپ را زیاد جابه‌جا نکرد، انصافا با محصول بدی روبه‌رو نیستیم.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

به‌خاطر وجود یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هم می‌شود خدا را شکر کرد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی به‌اندازه کافی بزرگ است، اما نمی‌تواند تصاویر را با کیفیتی بهتر از ۷۲۰p نمایش دهد. بیایید این بار هم زیاد سخت‌گیر نباشیم. حالا چی؟ از صفحه‌کلید اسلیم نباید بگذریم، چون کمک می‌کند سرعت تایپ شما افزایش پیدا کند.

مشخصات: دو کیلوگرم وزن، ۲۲ میلیمتر ضخامت، پردازده Core i۳، هشت گیگابایت حافظه‌موقت، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع HDD، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با دقت‌تصویر ۷۲۰p، مجهز به درایونوری، دو عدد پورت USB ۳.۱، باتری با ظرفیت ۴۱ وات ساعت، کیبور اسلیم

قیمت: ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان


ایسر مدل Aspire ۳ A۳۱۵ A

نفرت از پردازنده‌های اینتل مهمترین دلیل برای در آغوش گرفتن ایسر Aspire ۳ A است. حتی با اینکه نمی‌توان تفاوت مشهودی در عملکرد Ryzen ۳ مشاهده کرد. به‌هرحال این پردازنده در کنار خود هشت گیگابایت حافظه‌موقت را دارد که اگر بتوانید خودتان را از شر هاردیسک HDD خلاص کنید و به‌جایش یک حافظه SSD بگذارید، سرعت دستگاه بیشتر و عملکرد آن روان‌تر خواهد شد. الان قیمت یک حافظه SSD با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت کمتر از ۹۰۰ هزار تومان است. صفحه‌نمایش تمام HD برگ برنده بعدی لپ‌تاپ ایسر خواهد بود. حداقل در این قسمت قادر است مچ لپ‌تاپ هم‌رده اچ‌پی را بخواباند.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۹ کیلوگرم وزن، ۲۰ میلیمتر ضخامت، پردازنده Ryzen ۳ ساخت AMD، هشت گیگابایت حافظه‌موقت از نوع DDR۴، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت تصویر تمام HD، دو عدد پورت USB ۳.۱، باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۶ وات ساعت

قیمت: ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه ۱۵ تا ۲۰ میلیون

پردازنده Core i۵ اولین چیزی است که باعث می‌شود در چنین بازه قیمتی دست به انتخاب بزنیم. لپ‌تاپ‌های این رده به هشت گیگابایت حافظه موقت مجهز هستند و حداقل هشت گیگابایت حافظه موقت را در طبق اخلاص می‌گذارند.

هوآوی مدل MateBook D۱۵ BohrB

لپ‌تاپ هوآوی شاید قیمت زیادی داشته باشد، اما پر از نکات جذاب و هیجان‌انگیز است. اولین مورد به وزن کم آن برمی‌گردد. بدنه به‌طور کامل فلزی است و حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. در ادامه با یک پردازنده Core i۳ روبه‌رو هستیم که با هشت گیگابایت حافظه‌موقت کاملا خوشحال و سرحال خواهد بود. به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی یک حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در اختیار داریم که به روان بودن عملکرد دستگاه و سرعت بالا آمدن ویندوز در مدت زمان زیر ۱۰ ثانیه کمک می‌کند، اما طبیعی است که نمی‌توانید آرشیو فیلم‌هایتان را روی آن نگهداری کنید. صفحه‌نمایش IPS درخشندگی زیادی دارد و ویندوز اورجینال و قابلیت شارژ سریع هم دوست‌داشتنی خواهند بود.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۵ کیلوگرم وزن، ضخامت ۱۷ میلیمتر، هشت گیگابایت حافظه‌موقت از نوع DDR۴، فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS و دقت تصویر تمام HD و قابلیت شدت روشنایی ۲۵۰ نیت، دارای حسگر اثرانگشت، باتری با قابلیت فست‌شارژ ساعت و ویندوز اورجینال

قیمت: ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان


اچ‌پی مدل dw۳۱۴۰ne

بالاخره چشم‌مان به جمال یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i۵ روشن شده است و اجازه بدهید بابت این مسئله خوشحال باشیم. هشت گیگابایت حافظه‌موقت و ۵۱۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی از دیگر سجایای این محصول HP خواهند بود. این مورد آخر را هم برای اولین بار می‌بینیم و، چون خیال کاربر را راحت می‌کند، به کسی که ایده آن را داده درود می‌فرستیم. تا اینجا لپ‌تاپ HP یک فرشته است، اما حالا با روی دیگر آن آشنا شوید، جایی که باتری ظرفیت کمی دارد و صفحه‌نمایش با دقت ۷۲۰p کار می‌کند.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۸ کیلوگرم وزن، ۲۰ میلیمتر ضخامت، پردازنده Core i۵، هشت گیگابایت حافظه‌موقت از نوع DDR۴، فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت تصویر ۷۲۰p، بدون درایونوری، مجهز به دو پورت USB ۳ و یک درگاه USB تایپ C، باتری سه سلولی

قیمت: ۱۹ میلیون تومان


لنوو مدل Ideapad L۳۴۰

اگر بتوانید با قیافه لپ‌تاپ شگفت‌انگیز لنوو که شبیه قابلمه‌های برند زرساب است کنار بیایید، کلی نکته مثبت خواهیم دید. اولین آن‌ها پردازنده Ryzen ۵ ساخت AMD است که شاید با دلیل و منطق نتوان برتری آن را نسبت به Core i۵ اینتل ثابت کرد، اما روی کاغذ به‌خاطر وجود ۱۲ گیگابایت حافظه‌موقت شانس این محصول برای خواباندن مچ بقیه رقبای هم‌رده بیشتر است. مهمترین برگ برنده Ideapad L۳۴۰، وجود یک کارت گرافیک اختصاصی با ظرفیت دو گیگابایت است که کمک می‌کند علاوه بر فتوشاپ، یکسری بازی هم روی آن اجرا کنید.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۲.۲ کیلوگرم وزن، ۲۲ میلیمتر ضخامت، پردازنده Ryzen ۵ ساخت AMD، حافظه موقت ۱۲ گیگابایت از نوع DDR۴، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی HDD، دوگیگابایت حافظه اختصاصی کارت گرافیک با نام AMD Radeon RX Vega ۸، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با دقت تصویر ۷۲۰p، مجهز به درایونوری

قیمت: ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه ۲۰ تا ۲۵ میلیون

حالا که حاضر شده‌اید چنین پولی پرداخت کنید، لابد انتظار داریم چیز‌های خوبی در انتظارتان باشد، اما متاسفانه این‌طور نیست. در این قسمت دعوا هنوز بین پردازنده‌های Core i۵ انجام می‌شود، اما می‌توان بین آن‌ها نمونه‌های خوبی پیدا کرد.

ام‌اس‌آی مدل MODERN ۱۵

در نگاه اول ممکن است به‌نظر برسد MODERN ۱۵ را برای تنوع دادن به فهرست زورکی اینجا جا داده‌ایم، اما این محصول ویژگی‌هایی دارد که موقعیتش را بدون نیاز با ارفاق بهبود می‌بخشد. پردازنده Core i۳ قطعا نقطه ضعف است، اما اگر حافظه موقت را تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهیم، سرعت دستگاه خیلی بالا می‌رود. مشابه همین کار را می‌توان برای ارتقا فضای ذخیره‌سازی انجام داد. این یعنی برای انجام دادن کار‌های دانشجویی MODERN ۱۵ بهترین انتخاب خواهد بود. البته باید مسئله قیمت را درنظر بگیرید.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۶ کیلوگرم وزن، ۱۷ میلیمتر ضخامت، پردازنده Core i۳، هشت گیگابایت حافظه موقت از نوع DDR۴ با قابلیت افزایش تا ۶۴ گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD و امکان اضافه کردن دیسک دوم، فاقد درایونوری، نمایشگر تمام HD از نوع IPS با اندازه ۱۵.۶ اینچ، کیبور با نور پس‌زمینه

قیمت: ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان


هوآوی مدل Matebook D۱۴

بدنه ساخته شده از جنس آلومینیومی اولین حس مثبتی است که در ملاقات اول با D۱۴ دریافت می‌کنیم. این لپ‌تاپ با استفاده از پردازنده Core i۵، هشت گیگابایت حافظه‌موقت و کارت گرافیک GeForce MX۲۵۰ که دو گیگابایت حافظه اختصاصی دارد، برای دانشجویانی که توقع بیشتری از لپ‌تاپ خود دارند (مثل کار‌های گرافیکی) مناسب به‌نظر می‌رسد. وجود ویندوز ۱۰ اورجینال نعمت است و همچنین باید صفحه‌نمایش باکیفیت، هارد SSD و باتری با دوام آن را باید غنیمت شمرد. از نظر ما اگر بتوانید با قیمت آن کنار بیایید بهترین چیزی که الان می‌توان خرید همین D۱۴ خواهد بود.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۴ کیلوگرم وزن، ۱۶ میلمیتر ضخامت، پردازنده Core i۵، هشت گیگابایت حافظه‌موقت از نوع DDR۴، فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، کارت گرافیک GeForce MX۲۵۰ با ظرفیت دو گیگابایت، نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع IPS با دقت تمام HD، بدون درایور نوری، ویندوز اورجینال

قیمت: ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه ۲۵ تا ۳۰ میلیون

اولین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core i۷ را در این بازه قیمت مشاهده می‌کنیم. اگرچه تنها با هشت گیگابایت حافظه‌موقت عرضه شده است و کمی زشت به نظر می‌رسد. در این بازه قیمت لااقل خیالتان بابت وجود کارت گرافیک با حافظه اختصاصی و حافظه ذخیره‌سازی از نوع هیبریدی آسوده است.

ایسر مدل Aspire ۳ A۳۱۵

شاید قیافه جذابی نداشته باشد و میزان پلاستیک به کار رفته در ساخت آن آزاردهنده به نظر برسد، اما وقتی به خودتان فرصت دهید متوجه خواهید شد که چه گوهر گران‌بهایی پیش رو دارید. پردازنده قدرتمند Core i۷، هشت گیگابایت حافظه‌موقت، کارت گرافیک با حافظه اختصاصی دو گیگابایت، و نمایشگر تمام HD همگی نعمت هستند و در آخر باید گفت با این قیمت تقریبا هیچ گزینه به درد بخورتری پیدا نمی‌کنید.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: وزن ۲.۱ کیلوگرم، ضخامت ۲۱.۵ میلیمتری، پردازنده Core i۷، هشت گیگابایت حافظه‌موقت، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع HDD، کارت گرافیک Geforce MX۳۳۰ با دو گیگابایت حافظه اختصاصی، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت تمام HD، فاقد درایونوری

قیمت: ۲۷ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان


 دل مدل Vostro ۳۵۰۰ – FA

وجود ۱۶ گیگابایت حافظه‌موقت که قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را دارد، تنها برگ برنده لپ‌تاپ دل نیست. در کنار این ویژگی ما با حافظه ذخیره‌سازی از نوع هیبریدی روبه‌رو هستیم. ۲۵۰ گیگابایت SSD برای نصب سیستم‌عامل کاربرد دارد و وجودش کمک می‌کند ویندوز در زمانی ناچیز بالا بیاید. فضای یک ترابایتی HDD هم برای ذخیره کلی فیلم و موسیقی و عکس کارآیی خواهد داشت. فقط کاش صفحه‌نمایش کیفیتی بهتر از ۷۲۰p عرضه می‌کرد. کاش!

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: وزن ۱.۸۴ کیلوگرم، ضخامت ۲۰ میلیمتر، پردازنده Core i۵، حافظه‌موقت ۱۶ گیگابایت از نوع DDR۴، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع HDD و ۲۵۰ گیگابایت حافظه سریع SSD، کارت گرافیک Geforce MX۳۳۰ با دوگیگ حافظه اختصاصی، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با روکش مات.

قیمت: ۲۷ میلیون تومان

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیون

این بازه قیمت مخصوص کاربران ویژه است؛ افرادی که به مک بوک اپل عشق می‌ورزند، محصولی سبک و سریع نیاز دارند، انجام کار‌های گرافیکی برایش در اولویت است و …

اپل مدل MacBook Pro MYD۸۲، ۲۰۲۰

مک بوک ۱۳ اینچی اپل با پردازنده M۱ و سیستم عامل MacOS Big Sur بهره می‌برد. پس خریداران آن باید گروه خاصی باشند که می‌توانند از ویندوز دل بکنند. در ازای این ایثار و از خودگذشتگی نمایشگر با کیفیت رتینا نصیب‌تان می‌شود و کلی زیبایی که تنها در محصولات اپل به چشم می‌خورد. در بخش سخت‌افزار با چیپ و پردازنده گرافیکی اختصاصی M۱ مواجه می‌شویم که در نوع خود سریع و قابل اعتماد هستند. با اینکه یک مک‌بوک پرو جلویمان قرار دارد، اما وزن کم آن برگ برنده بزرگی است. ظرفیت باتری پس از هر بار شارژ برای ۱۷ ساعت وبگردی و ۲۰ ساعت پخش فیلم جوابگو خواهد بود. فقط کاش فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی در اختیار داشتیم.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۴ کیلوگرم وزن، ۱۵.۶ میلیمتر ضخامت، پردازنده سری M۱، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌موقت از نوع SSD، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از نوع IPS رتینا، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه، باتری با ظرفیت کافی برای حدود ۱۷ ساعت کارکرد متوسط

قیمت: ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان


مایکروسافت مدل Surface Laptop ۳ – A

مک بوک اپل برای دسته‌ای از کاربران جذاب است، اما سرفیس مایکروسافت را همه می‌توانند دوست داشته باشند. روی آن پردازنده Core i۵ و هشت گیگابایت حافظه‌موقت کار گذاشته‌اند و به لطف استفاده از یک نمایشگر ۱۳.۵ اینچی توانسته‌اند وزن دستگاه را تا ۱.۳ کیلوگرم کاهش دهند. با این حال وقتی نگاهی به قیمت محصول بیندازید و معایبی مثل نبود کارت گرافیک با حافظه اختصاصی یا کمبود فضای ذخیره‌سازی را لحاظ کنید حتما از چشمتان می‌افتد. نکته مهم این است که با پرداخت هشت میلیون تومان کمتر موردی بهتر از میان محصولات هوآوی را پیش‌رو خواهید داشت (مورد شماره ۱۰)

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۳ کیلوگرم وزن، ۱۴.۵ میلیمتر ضخامت، پردازنده Core i ۵، هشت گیگابایت حافظه موقت، ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش ۱۳.۵ اینچی، کیبور با نور پس‌زمینه، ویندوز اورجینال نسخه ۱۰، باتری با حداکثر ظرفیت ۱۱.۵ ساعت

قیمت: ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان


لنوو مدل IdeaPad ۵ Pro A

دلایل متعددی برای دوست داشتن محصول لنوو وجود دارد. از پردازنده سریع و قدرتمند ساخت AMD که در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌موقت عملکردی روان و دقیق خواهد داشت، گرفته تا کارت گرافیک با حافظه اختصاصی چهار گیگابایت. این مجموعه در کنار نمایشگری جذاب و بزرگ، یک گزینه ایده‌آل برای کار‌های گرافیکی خواهد بود. البته که باید بتوانید از عهده پرداخت هزینه‌اش بربیایید.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۹ کیلوگرم وزن، ۱۷ میلیمتر ضخامت، پردازنده Ryzen ۷ ساخت AMD، ۱۶ گیگابایت حافظه موقت ۵۱۲ گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD، کارت گرافیک GeForce GTX ۱۶۵۰ با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی، صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی IPS با روکش مات

قیمت: ۳۷ میلیون تومان


 ایسوس مدل Vivobook S۵۳۳EQ – A

کم ادعاترین عوض این گروه محصول ایسوس است. کاملا مودب و موقر و رام سرش را پایین انداخته و کار خودش را می‌کند. به پردازنده قدرتمند و حافظه موقت سریع مجهز است و تمام یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی آن را از نوع SSD در نظر گرفته‌اند. کارت گرافیک آن با دو گیگ حافظه اختصاصی برای کار‌های گرافیکی کافی است، اما باتری آن رسما اعصاب خردکن خواهد بود. پس از هر بار شارژ نهایتا سه ساعت دوام می‌آورد و بدنه‌اش استعداد خاصی در جذب چربی پوست و تبدیل آن به لکه‌های سیاه و زشت دارد.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۸ کیلوگرم وزن، ۱۶ میلمتر ضخامت، پردازنده Core i۷، حافظه موقت ۱۶ گیگابایت، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، دو گیگابایت حافظه اختصاصی برای کارت گرافیک از نوع GEFORCE MX۳۵۰، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با روکش مات

قیمت: ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

بهترین لپ‌تاپ‌ها با بودجه بالای ۴۰ میلیون

بازه قیمت ۴۰ میلیون به بالا مثل تونل وحشت است. در آن با لپ‌تاپ‌هایی روبرو می‌شوید که ظاهر جذاب و باطن قدرتمندی دارند و، اما رفتن سراغ آن‌ها کار هرکسی نیست. کلی پول نیاز دارد که مثلا ۱۰ سال پیش با آن می‌شد یک دستگاه مرسدس بنز مونتاژ داخل کشور را خرید، اما اگر وسواس به خرج ندهید لازم نیست حتما ۱۰۰ میلیون پول بدهید و کارتان با یک مدل ۴۰ میلیونی هم راه می‌افتد. این توصیه ماست و به همین مناسبت فقط چهارتا گزینه زیر را پیش رویتان می‌گذاریم.

 اپل مدل MacBook Pro MYD۹۲، ۲۰۲۰

مک بوک MYD۹۲ مشخصاتی مشابه MYD۸۲ دارد و تنها یک تفاوت می‌توان بین آن‌ها پیدا کرد. فضای ذخیره‌سازی در MYD۹۲ از ۲۵۶ گیگابایت به ۵۱۲ گیگابایت رسیده و بابت این مسئله خریداران باید شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بیشتر پرداخت کنند. باورتان می‌شود؟

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۴ کیلوگرم وزن، ۱۵.۶ میلیمتر ضخامت، پردازنده M۱، هشت گیگابایت حافظه‌موقت، ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، فاقد کارت گرافیک با حافظه اختصاصی، نمایشگر ۱۳ اینچی، باتری با دوام حدود ۱۷ ساعت

قیمت: ۴۵ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان


ایسوس مدل ROG Strix G۱۷

ظاهر عجیب و غریب نشان‌دهنده لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی است. اگر این قضیه را بدانید، حتما وزن ۲.۴ کیلوگرمی قابل توجیه خواهد بود. برای ساخت چنین وسیله‌ای با نمایشگر ۱۷ اینچی تقریبا گزینه دیگری وجود نداشته است. در بخش مشخصات فنی با پردازده مخصوص AMD روبه‌رو هستیم و ۱۶ گیگابایت حافظه موقت و چهار گیگابایت حافظه اختصاصی کارت گرافیک. با این حال خرید چنین دستگاهی وقتی می‌توان یک دستگاه پلی استیشن پنج با نصف قیمت در خانه داشت، از نظر ما اشتباه است. تصمیم با خودتان است.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۲.۴ کیلوگرم وزن، ۲۵ میلیمتر ضخامت، پردازنده Ryzen ۷، حافظه موقت ۱۶ گیگابایت، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD، کارت گرافیک GeForce RTX ۳۰۵۰TI با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی، صفحه‌نمایش ۱۷.۳ اینچی تمام HD

قیمت: ۵۰ میلیون تومان


 اچ پی مدل ENVY X۳۶۰ –B

طراحان می‌توانند با لپ‌تاپ HP رفیق شوند، چون نمایشگر ۱۵.۶ اینچی آن به‌طور کامل تا می‌شود و پس از آن با یک تبلت بزرگ و قلم مخصوص می‌توان شاهکار‌های هنری خلق کرد. اگر از این ویژگی منحصر به‌فرد بگذریم، با محصولی کاملا قدرتمند روبه‌رو هستیم که با پردازنده قدرتمند و حافظه‌موقت سریع عملکردی کاملا روان خواهد داشت. کل فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD در نظر گرفته شده است و عملکردی چابک را از خود به جا می‌گذارد. فقط می‌ماند مسئله وزن. هر طوری نگاه کنید حمل‌ونقل محصولی دو کیلویی به‌طور مداوم کاری رنجور و طاقت‌فرسا خواهد بود. نه؟

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۹ کیلوگرم وزن، ۱۸ میلیمتر ضخامت، پردازنده Core i۷، حافظه موقت ۳۲ گیگابایت. یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD، کارت گرافیک GeForce MX۳۳۰ با حافظه اختصاصی چهار گیگابایت، صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت تمام HD و قابلیت کارکرد با قلم مخصوص کیبور با نور پس‌زمینه

قیمت: ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان


مایکروسافت مدل Surface Book ۳- B

با فشار یک زبانه، می‌توان صفحه نمایش را از بدنه لپ‌تاپ جدا کرد تا تبلتی بزرگ و ۱۵ اینچی در اختیار داشت. این قابلیت برای طراحی مناسب خواهد بود، اما اگر هدف‌تان کار‌های گرافیکی است و به موس بیشتر از قلم نیاز دارید، باز هم Surface Book ۳ سری B به لطف پردازنده قوی، حافظه موقت سریع و کارت گرافیک هیولا هر کاری نیاز داشته باشید برایتان انجام می‌دهد. با این وجود ۱.۶ کیلوگرم وزن هم نباید خیلی خاطرتان را مکدر کند. تنها عیب این وسیله میزان کم و محدود فضای ذخیره‌سازی است.

راهنمای کامل خرید لپ‌تاپ برای هر بودجه‌ای که دارید

مشخصات: ۱.۶ کیلوگرم وزن، ۲۳ میلیمتر ضخامت، پردازنده Core i۷، حافظه موقت ۱۶ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، کارت گرافیک GeForce GTX ۱۶۶۰ Ti با حافظه اختصاصی شش گیگابایت، صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی، ویندوز اورجینال

قیمت: ۶۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *