whatsap.4

طرح جدید واتساپ برای تماس‌های صوتی

تصویر روز: واتساپ طراحی جدیدی برای تماس‌های صوتی در نظر دارد.

به گزارش تصویر روز به نقل از دیجی کالا مگ، اگرچه به پایان سال ۲۰۲۱ رسیده‌ایم، اما هنوز قابلیت‌هایی وجود دارد که واتساپ در اسرع وقت آن‌ها را برای رونمایی و انتشار آماده می‌کند. یکی از آن‌ها طراحی جدید بخش تماس‌های صوتی است. طبق افشاگری وب‌سایت WABetaInfo، واتساپ در حال توسعه‌ی طراحی جدیدی برای رابط کاربری بخش تماس‌های صوتی است و این به این معنا است که کاربران نسخه‌ی بتا فعلا نمی‌توانند این طراحی جدید را امتحان کنند. به نظر می‌رسد که واتساپ این طراحی جدید را برای همه‌ی کاربران در به‌روزرسانی آینده‌ی خود منتشر خواهد کرد.

طراحی جدید واتس‌اپ برای یک قابلیت کاربردی

واتساپ در حال طراحی مجدد رابط کاربری بخش تماس‌های صوتی پلتفرم خود است تا آن را جمع و جورتر و مدرن‌تر کند و فضای موجود در آن را برای کاربران بهینه‌ سازد. این طراحی جدید به‌ویژه هنگام برقراری تماس‌های صوتی گروهی زیبایی‌های خود را بیشتر نشان می‌دهد. اگرچه در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که تغییر زیادی کرده باشد، اما نسبت به نسخه‌ی فعلی کمی بهتر شده است.

در توضیحات WABetainfo آمده که واتساپ در حال کار بر روی نشانگرهایی برای رمزگذاری سرتاسری (End to end) پلتفرم خود نیز هست. همانطور که احتمالاً می‌دانید، چند سالی است که تمام پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران در این پیام‌رسان رمزگذاری شده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم پشتیبانی واتساپ تصمیم گرفته تا قابلیت‌های بصری جدیدی را ارائه کند تا مطمئن شوید که همه چیزهایی که می‌گویید بین شما و افرادی است که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید.

WABetainfo می‌نویسد: «با استفاده از فناوری رمزگذاری سرتاسری، حتی واتساپ و شرکت مادر آن‌ها یعنی متا نیز نمی‌تواند پیام‌های شما و مخاطبانتان را بخواند یا به آن‌ها گوش دهد. واتساپ می‌خواهد به شما یادآوری کند که این پلتفرم مکانی امن برای ارتباط با دوستان و خانواده است، بنابراین آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای معرفی دو ویژگی جدید در به‌روزرسانی آینده هستند.»

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، واتساپ در حال کار بر روی نشانگرهای جدید بخش Status و Call است. طبق اعلام WABetainfo، این پیام‌رسان در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن همین نشانگر‌ها در بخش چت‌ها است. به نظر می‌رسد نگاه کاربران به این پیام‌رسان نسبت به گذشته بسیار فرق کرده و اکنون دیگر واتساپ یک اپلیکیشن بدون امکانات محسوب نمی‌شود.

طراحی جدید واتس‌اپ برای یک قابلیت کاربردی

در همین راستا و برای افزایش رضایت هرچه بیشتر مخاطبان، تیم واتساپ اخیرا قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران پرشمار خود قرار داده که به عنوان نمونه می‌توان به قابلیت پیش‌نمایش پیام‌های صوتی اشاره کرد. این ویژگی بسیار کاربردی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا پس از ضبط یک پیام صوتی و قبل از ارسال آن به مخاطب مورد نظر، به آن گوش دهند و با بررسی شرایط اقدام به ارسال یا حذف پیام صوتی کنند.

گزینه‌ی پیش‌نمایش یک پیام صوتی پس از فشار دادن دکمه‌ی توقف برای پایان ضبط آن در صفحه‌ی چت ظاهر می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از آیکون مثلثی پخش، پیام صوتی خود را گوش دهند، در صورت راضی نبودن از پیام صوتی با استفاده از آیکون سطل زباله آن را حذف و در صورت رضایت هم آن را برای مخاطب ارسال نمایند. همچنین این اپلیکیشن چند ماهی است که قابلیت «واکنش‌ سریع به پیام» را گسترش داده و که همان‌طور که از نامش مشخص است، به کاربران اجازه می‌دهد تا به پیام‌ها واکنش سریع (Reaction) نشان دهند همان‌گونه که به پست‌ها و نظرات در اپلیکیشن فیسبوک واکنش نشان می‌دهند.

طراحی جدید واتس‌اپ برای یک قابلیت کاربردی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، واتساپ طراحی جدیدی را برای بخش پیام‌های صوتی خود در نظر دارد. پیش از این نیز، برخی از کاربران با تغییر در ظاهر پیام‌های صوتی مواجه شدند. به گفته‌ی کاربرانی که این مشخصه را دریافت کرده‌اند، در این زمینه هنوز محدودیت‌های زیادی وجود دارد. اگر واتساپ این قابلیت را برای اکانت شما فعال کرده باشد، پیام‌های صوتی ارسال شده را می‌توانید با این ظاهر جدید مشاهده کنید. اما اگر طرف مقابل این قابلیت را نداشته باشد یا پیام صوتی از طرف نسخه‌های قدیمی واتساپ رسیده باشد، با این شکل و شمایل روبرو نخواهید شد.

همچنین این پلتفرم محبوب سعی دارد تا قابلیت‌های بیشتر را در اختیار مدیران گروه قرار دهد. در همین راستا واتساپ به‌زودی به مدیران گروه‌ها این اجازه را می‌دهد تا هر پیامی که توسط دیگر اعضای گروه فرستاده شد را حذف کنند و کنترل بیشتری بر اتفاقات گروه خود داشته باشند. اکنون که در پایان سال ۲۰۲۱ قرار داریم، می‌توانیم بگوییم که واتساپ امسال از قابلیت‌های پرشماری رونمایی کرد و به نظر می‌رسد این روند در سال جدید میلادی نیز تداوم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *