baran 1

کاهش ۷۶ درصدی بارش‌ها در بوشهر

بر اساس اعلام پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم کشور، استان بوشهر پس از کرمانشاه بیشترین کاهش بارندگی را در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: سامانه بارشی اخیر که در چند روز گذشته در استان فعال بود مانند دیگر سامانه‌های گذشته بیشترین بارندگی را نصیب شمال استان کرد.

طبق این گزارش دیلم با ۷۶.۵ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشت و در بندر امام حسن نیز ۲۹.۸ میلیمتر باران بارید.

آمار‌های هواشناسی بوشهر نشان می‌دهد از ابتدای سال زراعی تا کنون دیلم با حدود ۱۵۶ میلیمتر بیشترین بارندگی را در بین مراکز شهرستان‌های استان داشته و پس از آن گناوه با ۱۲۸.۷ میلیمتر در رتبه دوم است. اما کنگان با اختلافی چشمگیر و با ۲۶ میلیمتر در رده سوم قرار دارد که نشان دهنده کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر به جز در شمال این استان است.

بر اساس اعلام پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم کشور، از ابتدای سال زراعی تا پایان آذر استان‌های کرمانشاه، بوشهر و ایلام بیشترین کاهش بارش را نسبت به میانگین بلندمدت ثبت کرده‌اند به طوری که در استان کرمانشاه میزان بارندگی نسبت به میزان بلندمدت ۹۵.۹ میلیمتر، بوشهر ۷۶.۳ و ایلام ۶۷.۹ میلیمتر کاهش یافته است.

این پژوهشکده، بارش در فصل زمستان را در محدوده میانگین پیش‌بینی کرده است به این صورت که بارش در نیمه دی تا نیمه بهمن بیشتر از میانگین، نیمه بهمن تا نیمه اسفند در حد میانگین تا کمتر از آن، و نیمه اسفند تا نیمه اردیبهشت آینده در محدوده میانگین خواهد بود.

همچنین طبق اعلام پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم کشور، میانگین دمای هوای کشور در فصل زمستان در محدوده میانگین تا یک درجه کمتر از آن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *