zarepor

اینترنت ثابت امسال گران نمی‌شود

تصویر روز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل قانونی که سال گذشته توسط مجلس وضع شده است، قیمت اینترنت ثابت، امسال تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در حاشیه بازدید امروز خود از بیست و دومین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران درباره بالا رفتن تعرفه اینترنت ثابت به مصوبه قانونی سال گذشته مجلس اشاره کرد و افزود: تعرفه اینترنت به دلیل قانون مجلس امسال تغییری نخواهد کرد. در سال جاری نیز حتی یک ریال نیز قیمت اینترنت افزایش پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: مساله، هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت است که مطابق با پیشنهادی که مخابرات ارائه کرده، موضوع اصلاح تعرفه‌ها در دست بررسی قرار دارد.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از خطوط تلفن ثابت ماهانه هزار تومان درآمد دارد و این در حالی است که مخابرات بابت این خطوط ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: ما نگرانی‌های متخصصان و کسب وکارها را برطرف کرده و چارچوب‌های لازم را برای شفاف شدن فضا پیش‌بینی کردیم، اما در نهایت نمایندگان مجلس درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

زارع‌پور تصریح کرد: بهترین حمایت از تولید داخل، بازارسازی و مزیت‌سازی برای محصولات داخلی است تا تولیدکنندگان بتوانند در داخل کشور محصولات‌شان را بفروشند البته این محصولات باید از لحاظ کیفی نیز ارتقا پیدا کند و قابلیت رقابت داشته باشد.

به گفته وزیر ارتباطات، ظرفیت‌های خوبی در کشور در حوزه تولید تجهیزات شامل تجهیزاتی از جمله «مودم، لینک‌های رادیویی، آنتن، روتر، سوئیچ و سرور» وجود دارد و برخی موارد نیز قطعات تولید خارج و مونتاژی است که این مساله حتی در کشورهای آمریکای شمالی نیز امری طبیعی است.

وی درباره کیفیت اینترنت نیز افزود: در چند روز گذشته به دلیل تعمیر کابل‌هایی که قطع شده بود، کیفیت اینترنت بهتر شده است. اما باید با توان بیشتری به دنبال توسعه زیرساخت‌های ارتباطات ثابت باشیم.

زارع‌پور تصریح کرد: در سال های گذشته زیرساخت‌های اینترنت همراه بسیار رشد کرده است اما زیرساخت‌های اینترنت ثابت توسعه‌ای نداشته است و در دنیا از میان ۱۹۰ کشور از نظر کیفیت و سرعت رتبه ۱۴۲ را داریم. اگر زیرساخت‌های اینترنت ثابت در ۱۰ سال گذشته توسعه پیدا کرده بود این جایگاه ما در جهان نبود.

وزیر ارتباطات با حضور در تمامی غرفه‌های نمایشگاه تلکام به بحث و تبادل نظر با کسب‌وکارهای حوزه فناوری و اپراتورها پرداخت.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی با شعار «تحول دیجیتال و توسعه پایدار» و با هدف تعامل با بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و با محصولات متنوع و ارائه سرویس های مختلف از دوم تا پنجم دی ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *