139507141629263678853354

مدیرعامل پژو: مجبور به ترک بازار ایران شدیم

تصویر روز: مدیرعامل شرکت پژوسیتروئن گفت : شرکت ما قربانی تحریم ها بود و مجبور بودیم که در بازار ایران نباشیم.

 کارلوس تاوارس در نشست خبری افزود : ما ان زمان مشکلات مالی زیادی داشتیم که نمی خواستیم با دور زدن تحریم ها مشکلات مالی خود را تشدید کنیم.وی گفت : هدف ما این است که خودروهایی با کیفیت و ایمنی عالی ، مصرف سوخت پایین تر ، الایندگی کمتر و فناوری بالاتر را در اختیار مردم ایران قرار دهیم .

تاوارس افزود : می خواهیم بهترین بهترین ها را ارائه کنیم چرا که در همه جای دنیا مردم بدنبال تضمین برای زندگی بهتر هستند و وظیفه ما بعنوان صنعتگر این است که کارهایی را انجام دهیم که منجر به تولید محصولات کیفی تر و با راندمان بالاتر شود.

وی با بیان اینکه ایجاد شرکت ایکاپ بهترین روش برای ارائه محصولات کیفی تر است ، گفت : ما به اینده نگاه می کنیم و براین اساس در تولیدات جدید قطعا درصد ساخت داخل قطعات افزایش خواهد یافت.

تاوارس افزود : قطعات موتور و نیرومحرکه قابلیت داخلی سازی دارد و این می تواند اسیب کمتری به الگوی کسب و کار بزند ، ما حتی می خواهیم موتور خودرو را در داخل ایران تولید کنیم.

وی در پاسخ به اینکه میزان سرمایه گذاری در ایکاپ ۴۰۰ میلیون یورو است ، با توجه به مشکلات بانکی چگونه می خواهید تامین مالی کنید، گفت : تحریم ها از صنعت خودرو برداشته شده است و تامین مالی از طریق دیون و سهم اورده هریک از دوطرف خواهد بود.

تاوارس افزود : اینکه الان ما اینجا هستیم بخاطر این است که توانسته ایم مشکلات گذشته را پشت سر بگذاریم ، ما بر سر تامین مالی محصولات جدید توافق کردیم و پرداخت غرامت هم می تواند جزئی از ان باشد.

وی گفت : اگر مشکلات گذشته را حل نمی کردیم اکنون برای شروع یک کار مشترک اینجا نبودیم ، بهتر است درباره گذشته صحبت نکنیم ، مشکلات گذشته حل شده است و نیازمند اعتماد متقابل هستیم .

تاوارس افزود : ما روی ایران باتوجه به سهم بزرگی که در این بازار داریم حساب کرده ایم و می توانیم سرمایه گذاری جدیدی در ایران داشته باشیم که تامین کننده منافع دوطرف خواهد بود ، ایمان داریم که خاورمیانه و افریقا ظرفیت بالایی برای جذب تولیدات ما دارند .

تاوارس افزود : با توجه به اینکه درگذشته سهم بازار پژو در ایران خیلی بالا بوده است و کنون بیش از ۴ میلیون دستگاه پژو در خیابانهای ایران تردد می کند و حالا که ما اینجا هستیم اولویت اول ما بهبود کیفیت و خدمات است.

وی گفت : همچنین هدف ما این است که مردم ایران را قانع کنیم که پژو برای خانواده های ایرانی بهترین گزینه است.

تاوارس درباره جهانی شدن صنعت قطعه سازی ایران افزود : چندسال طول می کشد تا قطعه سازان ایرانی به سطح قطعه سازان جهانی برسند وشاید یکی دو نسل از محصولات را باید در ایکاپ پشت سر بگذاریم ، منافع ما در الگوی جدید همکاری ایجاب می کند که از امکانات بومی ایران استفاده کنیم و هرچه تولید داخلی بیشتر باشد منافع بیشتری عاید شرکا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پژوسیتروئن گفت : ایران به عنوان تولیدکننده شماره یک ما در منطقه ، نقش محوری در برنامه راهبردی پژو سیتروئن در خاورمیانه دارد.

وی افزود : تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را تا سال ۲۰۲۵ در ایکاپ هدف گذاری کرده ایم م که طبق پیش بینی ها ۷۵ درصد ان روانه بازار پژو سیتروئن در خاورمیانه و افریقا خواهد شد .

وی گفت : هدف ما بهبود کیفیت ، کاهش هزینه های تولید ، تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی با استفاده از فناوری های جدید در تولید محصولات و تولید محصولات رقابتی برای حضور در بازارهای بین المللی است .

تاوارس افزود : البته ما در مسیر صادرات با چالش هایی مواجه ایم ولی بر این باوریم که با همکاری هم می توانیم بر انها غلبه کنیم و برای افزایش ایمنی و کیفیت ، کاهش مصرف سوخت و الاینده های زیست محیطی تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست .

وی گفت : در گام نخست خودروهای پژو ۲۰۸ ، ۳۰۱ و ۲۰۰۸ را در ایران تولید خواهیم کرد و برای رشد و پیشرفت ایکاپ ، شرکت های ایران خودرو و پژوسیتروئن همه گونه حمایت را خواهند کرد.

تاوارس افزود : ایکاپ موفق نخواهد بود مگر در سایه تلاش و همکاری با تامین کنندگان و ما برای این مهم به شبکه تامین کنندگان ایرانی اطمینان داریم وبا هدف رشد صادرات ، تکنولوژی را در اختیار انها قرار می دهیم.

وی با تاکید بر تبادل مهندسان خبره برای فعالیت در شرکت ایکاپ گفت : با توجه به سطح بالای اموزش در ایران قصد داریم در شرکت جدید (ایکاپ) از منابع انسانی ایران خودرو و نخبگان ایرانی استفاده کنیم و پیشنهاد می کنم تبادل نیرو داشته باشیم تا نخبگان دو کشور اینده را بسازند. به گزارش صدا و سیما تاوارس افزود : راضی نگهداشتن مصرف کنندگان ایرانی مهمترین اولویت ما در تولید محصولات جدید است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *