ardogan

خط و نشان اردوغان برای مخالفان

تصویر روز: رئیس‌ جمهور ترکیه گفت در صورتی‌که مخالفان دولت برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند، حامیان او درس بزرگی به آن‌ها خواهند داد.

به گزارش فارس، رئیس‌ جمهور ترکیه روز سه شنبه در یک سخنرانی گفت در صورتی‌که مخالفان دولت برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند، حامیان او درس بزرگی به آن‌ها خواهند داد.

به نوشته وبگاه «ترکیش مینیت» «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) گفت که حامیان او با مخالفان همان برخوردی را خواهند داشت که با کودتاچیان ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ داشتند.

رئیس جمهور ترکیه از انتقاد فزاینده احزاب مخالف از دولت وی در پی بحران اقتصادی در کشور ابراز نارضایتی کرد.

اردوغان احزاب اپوزیسیون را متهم کرد که فقط در آستانه انتخابات با مردم در ارتباط هستند تا بدین طریق رای کسب کنند و سپس آنها را فراموش می‌کنند. وی در عین حال از حزب خود به خاطر ارتباط نزدیک با مردم، گوش دادن به مشکلات و یافتن راه حل تمجید کرد.

اردوغان گفت: «آنها می‌گویند به خیابان‌ها می‌آیند. آیا ندیدید که در ۱۵ جولای چه اتفاقی افتاد ؟ مهم نیست کجا بروید، همانطور که این ملت در ۱۵ جولای به کودتاچیان درس داد، ما نیز با شما همین کار را خواهیم کرد. ما شما را هر کجا که بروید تعقیب خواهیم کرد.»

احزاب اپوزیسیون ترکیه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. طی چند سال گذشته، ترکیه از رکود در اقتصاد خود با تورم بالا و بیکاری رنج برده است. معترضان مدعی هستند که اردوغان به دلیل مدیریت نادرست اقتصاد، خالی کردن خزانه دولت و ایجاد حکومت تک نفره در کشوری که مخالفان سرکوب می‌شوند و مخالفان به اتهام‌های انگیزه‌های سیاسی زندانی می‌شوند مورد انتقاد قرار می‌گیرد. منتقدان می‌گویند که کاهش حمایت از دولت اردوغان، اپوزیسیون را دوباره تقویت کرده است.

بر اساس نظرسنجی جدید در ترکیه، رقبای انتخاباتی رئیس جمهور ترکیه از وی سبقت گرفته‌اند. نظرسنجی موسسه «متروپل» نشان داد که شهرداران استانبول و آنکارا که هر دو از اعضای اصلی حزب مخالف جمهوریخواه خلق (CHP) هستند، در انتخابات آتی ریاست جمهوری بر اردوغان، رئیس جمهور این کشور برتری خواهند داشت.

این نظرسنجی نشان داد که «منصور یاواش» شهردار آنکارا با ۵۴.۴ درصد آرا در مقابل ۳۲.۲ درصد اردوغان و «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول با ۴۸.۷ درصد در مقابل ۳۶.۶ درصد از اردوغان سبقت می‌گیرند.

در حالی که این حزب مخالف نامزد خود را برای انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ اعلام نکرده است، اما گمانه زنی‌ها از معرفی این دو شهردار و «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر دیگر حزب مخالف دولت ترکیه به عنوان نامزد شرکت در انتخابات حکایت دارد. در طول سال جاری نیز امام اوغلو و یاواش در اکثر نظرسنجی‌ها از اردوغان پیشی گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *