dolar.4

پیش بینی بازار ارز در هفته آینده

تصویر روز: (حمید طلیمی) وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: معاون وزیر خارجه این کشور در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به زودی آزاد شوند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی تصریح شده دو طرف در خصوص انجام رایزنی‌های کاری بر سر جزئیات مربوط به روند انتقال این پول توافق کردند.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش 7 میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

واکنش بازار به سیگنال ها

بررسی اخبار نشست وین طی روز های گذشته حاکی است اختلاف نظرها میان ایران و سایر کشورهای مذاکره کننده کاهش یافته و خبر های مثبتی از این نشست به بیرون منتقل می شود. تجربه سال های گذشته نشان می هد بازار ارز به سرعت سیگنال های مثبت و منفی را دریافت کرده و به آن واکنش نشان می دهد.

خبر آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی اولین خبر مثبت برای بازار ارز و کاهش قیمت‌ها نبوده و بدون شک آخرین خبر هم نخواهد بود. زیرا علی رغم وجود برخی تنش ها در سیاست خارجی، در هفته های اخیر سیگنال‌های مثبت فراوانی از جمله پرداخت بخشی از مطالبات ایران توسط عراقی ها به بازار ارز مخابره شد که انتشار این اخبار انتظار برای کاهش قیمتها را افزایش داده است.

کاهش قیمت دلار در بازار

با آزاد سازی و ورود دارایی های ایران در کره جنوبی و عراق و عرضه بخشی از این منابع در بازار ، بدون شک روند عرضه دلار بیشتر از تقاضا خواهد شد. لذا پیش بینی می شود قیمت دلار در بازار آزاد بزودی کاهش پیدا کند.

البته باید توجه داشت به دلیل موضوع «چسبندگی قیمت‌ها» ، نرخ برخی کالاها و خدمات در بازار همچنان بالاست اما اطمینان به مثبت بودن وضعیت فعلی و ادامه این شرایط سبب می‌شود سایر قیمت‌ ها نیز به مرور تعدیل شود.

پیش بینی قیمت ارز

برخی کارشناسان معتقدند: قیمت دلار به عنوان ارز شاخص بازار که طی هفته های گذشته افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده بود ، بزودی شمارش معکوس ورود به پله های پائین تر را آغاز خواهد کرد.

فعالان بازار ارز همچنین پیش بینی می کنند در صورت موافقت طرف های مذاکره کننده در وین ، نرخ هر دلار از 28 هزارو 600 تومان فعلی به کانال ۲۴ یا ۲۵ هزار تومان عقب نشینی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *