157750978

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صنایع را با مشکل مواجه می‌کند

تصویر روز: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به برنامه دولت برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: انتشار این خبر تنش کاذبی در بازار ایجاد کرده است و حذف ناگهانی و بدون برنامه ریزی آن بسیاری از صنایع کشاورزی، غذایی و تبدیلی را دچار آسیب جدی می‌کند.

به گزارش ایرنا ، یونس ژائله، در هشتادمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتشار این خبر موجب احتکار برخی کالاها و بروز مشکلات جدی در تامین مواد اولیه صنایع غذایی و تبدیلی شده است، افزود: حذف ارز ترجیحی باید با مصوبه مجلس و در سال آینده اجرایی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بعد از استقرار دولت جدید، اتفاقات مثبتی‌ در اقتصاد کشور روی داد و پیشرفت مذاکرات برجام امیدهای تازه ای در بخش خصوصی ایجاد می کند و با برقراری تعاملات مناسب با دنیا روزنه‌های جدیدی برای توسعه و رشد اقتصادی کشور باز می شود.

ژائله، با اشاره به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، ادامه داد: برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار در استان جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس برگزار و مقرر شد جلسات کارشناسی نیز تشکیل شود تا قدم هایی در جهت رشد واقعی اقتصاد آذربایجان شرقی برداشته شود.

وی با بیان اینکه استان در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است، یادآوری کرد: در چند ماه گذشته رشد صادراتی مناسبی در استان روی داده و تعداد گواهی مبدا صادر شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

ژائله، افزود: تلاش می شود بودجه‌ای که توسط بخش خصوصی استان جهت رشد اقتصادی باید تامین شود، با همدلی و تعامل موثر فعالان این بخش برنامه ریزی و عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *