262687

بانک‌های خصوصی نقش مهمی در توسعه حوزه انرژی دارند

تصویر روز: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی در شرایط تحریم از طریق خط اعتباری و مشارکت در اجرای پروژه‌ها توانستند نقش مؤثری در توسعه حوزه انرژی ایفا کنند.

به گزارش تصویر روز رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با نسیم اقتصاد درباره حضور بانک‌های دولتی و خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه انرژی گفت: بانک‌ها از طریق تأمین مالی و تخصیص خط اعتباری به شرکت‌های معتبر حوزه انرژی و همچنین با مشارکت مستقیم در اجرای پروژه‌ها کمک شایانی به توسعه پروژه‌های حوزه انرژی کردند.
پدیدار خاطرنشان کرد : اعطای خط اعتباری به شرکت‌های فعال بخش خصوصی در حوزه انرژی توسط بانک‌ها باعث رشد اقتصادی کشور و بخش خصوصی شده و تداوم آن می‌تواند نقش‌پذیری شرکت‌های بخش خصوصی را در توسعه صنعت نفت نیز فراهم کند.
وی در زمینه راهکارهای توسعه و افزایش سهم بازار نفت ایران در منطقه و سایر کشورها در دنیا گفت: موانع زیادی داریم که مهم‌ترین آن تحریم‌ها است. تحریم‌ها در طول چند سال اخیر مانع حضور ما و هم فرایند توسعه در حوزه انرژی به‌خصوص درزمینه‌ بازار نفت شده است.
وی در مورد قوانین و مقررات دست و پاگیر محیط کسب‌وکار و ماده 12 قانون رفع موانع تولید در حوزه انرژی گفت: اقدامات خیلی مؤثر و مفیدی در کمیسیون انرژی، اتاق بازرگانی تهران و ایران و همین‌طور در فدراسیون صنعت نفت ایران صورت گرفته و راه‌های مناسب برای تقویت محیط کسب‌وکار برای بخش خصوصی به مقامات مسئول در دولت ارائه‌شده است.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اظهار امیدواری کرد: با رفع تحریم‌ها و فعال شدن فضای اقتصادی، ماده 12 قانون رفع موانع تولید در حوزه انرژی به‌درستی اجرا و به ضوابط و مقرراتی که برای کمک به محیط کسب‌وکار دیده‌شده توجه شود و به مرحله اجرا درآید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *