ca64d200 5f1a 4860 920f ba0

همکاری بانک گردشگری و وزارت میراث فرهنگی

تصویر روز: در آستانه آغاز دوازدهمین سال فعالیت بانک گردشگری، با امضای قراردادی بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مجموع 5000 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.
قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور بین بانک گردشگری به عنوان بانک عامل و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز چهارشنبه بین مقام‌های عالی دو طرف در محل سالن اجتماعات بانک گردشگری امضا شد.
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، با احتساب آورده بانک گردشگری در مجموع 5000 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی بر مبنای پروژه های مصادیق گردشگری، به متقاضیانی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شوند، پرداخت خواهد شد.
مدت اجرای این قرارداد یک سال است که با توافق طرفین، متناسب با زمان و ضوابط مربوطه قابل تمدید است.
مدیرعامل بانک گردشگری در مراسم امضای این قرارداد گفت: این بانک با توجه به رسالت خود طی 11 سال گذشته همواره در حمایت از صنعت گردشگری پیشگام بوده و همکاری های خوبی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته و دارد.
مرتضی خامی افزود: بانک گردشگری تاکنون از منابع داخلی و همچنین تفاهم نامه هایی که با صندوق توسعه ملی داشته، 100 مرکز بزرگ گردشگری را تامین مالی کرده است. اکنون با انعقاد قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با استفاده از توانمندی بانک، طرح های تکمیل و توسعه مراکز گردشگری را تامین مالی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اعضای هیات مدیره بانک گردشگری و تیم اجرایی بانک آمادگی دارند تا سیاست های دولت در حوزه گردشگری را محقق کنند.
معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: با امضای قرارداد امروز، مبلغ 2000 میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه در اختیار بانک گردشگری به عنوان بانک عامل قرار می گیرد و بانک نیز معادل یک و نیم برابر مبلغ مذکور را به عنوان آورده به رقم مذکور می افزاید تا در زمینه رونق گردشگری تسهیلات پرداخت شود.
سعید اوحدی افزود: از کل تسهیلات درنظر گرفته شده، معادل 40 درصد در حوزه صنایع دستی و 60 درصد در طرح های گردشگری با رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام بالاتر از 70 درصد پرداخت خواهد شد که خروجی آن اشتغالزایی برای کشور باشد. پیش بینی می کنیم با قراردادهایی که وزارت میراث فرهنگی با بانک های عامل دارد، حدود 40 هزار شغل جدید در مناطق مختلف کشور ایجاد شود.
وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بانک گردشگری را به عنوان بانک عامل انتخاب کرده زیرا که این بانک درمدت بیش از یک دهه فعالیت همواره بیشترین حمایت ها را از صنعت گردشگری در داخل و خارج کشور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *