borrell.2

اروپا: امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد

تصویر روز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه فضای مذاکرات وین بهتر شده است، تأکید کرد که امکان حصول توافق میان طرف‌های مذاکره‌کننده وجود دارد.
به گزارش تسنیم، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست خبری مشترک با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، از امکان دستیابی به توافق در مذاکرات وین سخن گفت.

در حالی که وزیر خارجه فرانسه سعی داشت روند مذاکرات وین را کُند جلوه دهد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «فضای مذاکرات وین بهتر از گذشته است و امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد.»

دور هشتم مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، از روز پنج‌شنبه نهم دی‌ماه با دیدار دوجانبه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دییرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از سر گرفته شد.

در این دور از مذاکرات نیز همچون دور گذشته، علاوه بر برگزاری دیدارهای دو و چندجانبه میان رؤسای هیأت‌های دیپلماتیک حاضر در وین، مذاکرات در سطح کارشناسی نیز در جریان است.

روز جمعه 24 دی‌ماه اعلام شد که به موجب تفاهم انجام‌ شده میان روسای هیئت‌ها ، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر امروز برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها باز خواهند گشت.

این وقفه به مدت دو روز خواهد بود و مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *