iPhone 12

کلاهبرداری اینترنتی با بهانه فروش گوشی آیفون

تصویر روز: اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی که با راه اندازی صفحات اینستاگرامی فروش گوشی تلفن همراه اقدام به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا البرز در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند.

به گزارش صدا سیما؛ رئیس پلیس فتا البرز گفت: در پی ارجاع چندین پرونده جرائم سایبری مبنی بر انجام کلاهبرداری از سوی گردانندگان یک صفحه اینستاگرامی به پلیس فتا البرز، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ رسول جلیلیان، می‌گوید: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مالباختگان با شناسایی یک پیج فروش گوشی‌های موبایل آیفون به قیمت بسیار مناسب، مقداری از وجه آن را به حساب کلاهبرداران واریز کرده و این افراد با مسدود کردن ارتباط آن‌ها دیگر پاسخگوی آن‌ها نبوده اند.

رئیس پلیس فتا البرز، گفت: در ادامه ماموران با تحقیق بر روی حساب مقصد وجوه مالباختگان، متوجه شدند که همه حساب‌ها متعلق به افراد معتاد بوده که کلاهبرداران با مبلغی اندک آن‌ها را خریداری کرده اند و پس از واریز وجوه کلاهبرداری شده بلافاصله به خرید سکه، طلا و کنسول‌های بازی رایانه‌ای پرداخته اند.

سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اطلاعاتی، ۳ متهم را در این زمینه شناسایی کرده و با انجام هماهنگی‌های قضایی به مخفیگاه آن‌ها در یکی از استان‌های همجوار اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر ۳ آن‌ها دستگیر کردند.

او با اشاره به اعتراف صریح متهمان به انجام کلاهبرداری اینترنتی از طریق صفحات اینستاگرامی، گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده توسط ماموران شناسایی شده اند.

به گفته رئیس پلیس فتا البرز کارشناسان ارزش کلاهبرداری صورت گرفته از سوی این باند را بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

شهروندان مدنظر داشته باشند که به هیچ وجه قبل از دریافت کالا از صفحات مجازی وجوهی به حساب گردانندگان آن‌ها واریز نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *