کشف مزرعه غیرمجاز در کارگاه متروکه

یک مزرعه غیر مجار استخراج ارز دیجیتال در کارگاهی متروکه واقع درشهرک صنعتی عباس آبادِ پاکدشت کشف شد.

مدیر منطقه برق پاکدشت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای استان تهران گفت: از این کارگاه تعداد ۱۵ دستگاه ماینر فعال کشف، جمع آوری و تحویل پلیس آگاهی شد.
کشف مزرعه غیرمجاز در کارگاه متروکهحمیدرضا نادری افزود: متاسفانه متولی این واحد صنعتی غیر فعال از برق با تعرفه صنعتی که باید در تولید و اشتغال استفاده شود در دل شهرک صنعتی عباس آباد برای نفع شخصی و سودجویی استفاده کرده بود.
وی افزود: از آغاز طرح جمع آوری دستگاه‌های غیر مجاز رمزارز (خرداد ۹۸ تاکنون)، منطقه برق پاکدشت با کشف ۸۹ محل استخراج ارز دیجیتال بیش از ۴۱۳۵ دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) را از چرخه ماینینگ غیرمجاز خارج کرده است.
نادری گفت:محل‌های استخراج ارز دیجیتال مختص به منطقه برق پاکدشت نیست و این امر با توجه به وجود شبکه‌های برق در سراسر کشور و در دسترس بودن آن، قابل سوء استفاده و دستیابی است و کلیه مناطق، مستعد راه اندازی مزارع ارز دیجیتال هستند.. وی افزود: با وجود تاثیر تعرفه هایی، چون صنعتی و کشاورزی به عنوان تعرفه‌های ارزانتر، باید شاهد مراکز بیشتری در این مناطق باشیم، اما آمار‌ها نشان دهنده این موضوع است که تعرفه‌های برق هم تاثیر زیادی در تمرکز مراکز استخراج رمز ارز ندارند چراکه بیشتر محل‌های استخراج ارز دیجیتال با برق غیر مجاز تغذیه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *