ghahve

مصرف قهوه عملکرد مغز را کُند می‌کند

تصویر روز: یک متخصص تغذیه در ارتباط با مواردی که طی آن قهوه فعالیت مغز را آهسته می کند، هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ، بسیاری قهوه را یک داروی ساده، مقرون به صرفه و خوش طعم برای تحریک سیستم عصبی مرکزی می دانند زیرا حاوی کافئین است که در بیشتر موارد عملکرد مغز را سرعت می بخشد.

ناتالیا کروگلوا، یکی از اعضای انجمن ملی متخصصان تغذیه در روسیه گفت: قهوه می تواند عملکرد مغز را تسریع و کُند کند.

او هشدار داد: مقدار متوسط ​​کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مهار این حالت شود. این امر به ویژه زمانی که فرد دچار کمبود خواب می شود، قابل توجه است. تحریک خود با مقدار زیادی کافئین در نهایت می تواند منجر به افزایش اضطراب و کاهش عملکرد و توانایی های شناختی شود.

هنجار کافئین ۴۰۰ میلی‌گرم در روز است. این دو فنجان قهوه علاوه بر دو یا سه فنجان چای است، زیرا حاوی کافئین نیز هستند. اگر فقط قهوه می‌نوشید، سه فنجان یا کمی بیشتر است. پس از نوشیدن بیش از این مقدار کافئین، عملکرد شما شروع به کاهش می‌کند. با این حال این فرآیند، بسیار فردی است، تأثیر آن در زمان‌های مختلف پس از نوشیدن قهوه در هر فرد مشهود است.

اثرات نامطلوب فنجان های قهوه اضافی می تواند به مدت دو ساعت و خیلی بیشتر ظاهر شود. این متخصص تغذیه معتقد است که برای جلوگیری از «سرکوب» نیازی به هیچ اقدامی نیست.

متابولیسم کافئین یک عامل کاملا فردی است. برای برخی، دو تا سه ساعت طول می کشد تا اثر کافئین اضافی از بین برود، در حالی که برای برخی دیگر زمان بیشتری خواهد برد. ناتالیا کروگلوا به این نتیجه رسید که، به عنوان یک قاعده، پس از یک خواب شبانه، اثر شروع به کاهش یا ناپدید شدن کامل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *