گزو

آشنایی با جاذبه های دیدنی استان تهران

 

حالا که یکی از زیباترین فصول سال را پیش داریم بهتر است پا به دامان طبیعت بگذاریم و از اینهمه الطاف الهی لذت ببریم . قرار نیست سفر همیشه مسیرهای دور و هوایی باشد . گاه می شود ظرف چند ساعت و یا ظرف مدت چند دقیقه به مقصدی زیبا رسید و روح و جان را صفا داد . بهتر است بدانید استان تهران یکی از زیباترین استان های ایران است که برخی از گوشه و کنار آن برای خود تهرانی ها ناشناخته باقی مانده است . از این رو ما در ادامه این مطلب به معرفی برخی از زیباترین مناطق آن می پردازیم و توصیه می کنیم هر چه زودتر به تماشای این طبیعت شگفت انگیز اقدام کنید .

روستای افجه

در ابتدا از طبیعت زیبای شمال شرق شهر تهران آغاز می کنیم که مناطق سرسبز و باغات میوه فراوانی را در خود جای داده است . پیشنهاد شماره یک ما برای داشتن روزی زیبا و مفرح بازدید از روستای خوش آب و هوای افجه است . افجه یکی از بهترین نقاط برای گشت و گذار یک روزه است و این منطقه با صفا در تمام فصول سال تماشایی است . این روستا در فصل بهار و تابستان دارای طبیعتی بسیار دل انگیز و سرسبز بوده و در فاصله کمی از شهر تهران واقع شده است .    و همچنین می توایند تور استانبول را در سایت سفر باتو مشاهده و آنلاین خرید کنید.

روستای افجه دارای مزارع و باغات بسیاری بوده و میوه های تابستانی آن بسیار آبدار و خوشمزه است . در کنار این روستا دشتی سرسبز به چشم می خورد که طبیعتی بکر و دست نخورده دارد . این منطقه دشت هویج نام دارد ، اما هیچ ارتباطی با هویج ندارد . پس از بازدید از روستای افجه می توانید یک و نیم کیلومتر به سمت شمال شرق منطقه حرکت کنید و از مناظر زیبای آبشار پسچویک دیدن نمایید . این آبشار منظره ای زیبا داشته و پانزده‏ متر ارتفاع دارد و در کنار آن آبشار دیگری به نام موآب دیده می شود  . وجود این دو آبشار به جذابیت این منطقه افزوده و زیبایی آن را دو چندان نموده است .

آبشار گزو

در ادامه شما را با طبیعتی بکر و تماشایی آشنا می کنیم ، که در فاصله نسبتا کوتاهی از شرق شهر تهران قرار دارد  . بنابراین هر زمان که از گرمای هوای شهر خسته شده اید و به دنبال مکانی برای گذران تعطیلات آخر هفته بودید ، دل به جاده بزنید و از راه فیروزکوه خود را به شهر سواد کوه و طبیعت بکر  اطراف آن برسانید .

آبشار گزو تنها دو ساعت با شهر تهران فاصله دارد و در فاصله پانزده کیلومتری از شهر زیرآب و سواد کوه قرار گرفته است . این آبشار زیبا در منطقه ای بکر و خوش آب و هوا قرار دارد و به محض دیدن مناظر بکر و سرسبز آن ، برای لحظاتی مبهوت و حیرت زده خواهید شد . در سرتاسر این منطقه درختان انبوه و سربه فلک کشیده را خواهید دید که شما را برای دمی استراحت به آغوش می کشند .

آبشار گزو چهل و هشت متر ارتفاع دارد و در اطراف خود منظره ای شگفت انگیز را پدید آورده است. در زیر این آبشار حوضچه ای پدید آمده که محل مناسبی برای آب تنی است . در مسیر رسیدن به آبشار گزو از جنگل های بکر و سرسبز لفور عبور خواهید کرد و پیشنهاد می کنیم در ادامه مسیر به سمت سد البرز یا لفور حرکت کنید .

روستاهای وردیج و واریش

در ادامه برخی از نقاط زیبای غرب و شمال غرب شهر تهران را پیشنهاد می کنیم و چه جایی بهتر از روستاهای زیبا و ییلاقی وردیج و واریش . این دو منطقه ییلاقی و خوش آب وهوا مکان مناسبی برای گذران تعطیلات یک روزه هستند . روستای وردیج بزرگترین روستا در منطقه شمال غرب شهر است و روستای واریش نیز ، در فاصله کمی از آن قرار گرفته است .

اگر از این دو روستا به سمت ارتفاعات حرکت کنید به ورودی قله زیبای لیچه و پهنه حصار خواهید رسید . کوهنوردان بسیاری در این مسیر در حال حرکتند .  در مسیر رسیدن به روستای واریش مناظری سرسبز را خواهید دید و تماشای تندیس های سنگی که در طول راه و در امتداد جاده وجود دارد ، بسیار جذاب و سرگرم کننده است . باید اضافه کنیم راه دسترسی به این دو روستا از طریق بزرگراه تهران – کرج و وردآورد خواهد بود .  برش لیزری پلکسی پامنار را در سایت کلاژ ببینید.

روستای گردشگری برغان

حیف است از طبیعت گردی تهران صحبت کنیم و نام این روستای زیبا را از قلم بیندازیم . برغان منطقه ای سرسبز و بسیار خوش آب و هواست و میوه های تابستانی و آبدار آن دارای شهرت بسیاری است . گفتنی است خوشمزه ترین گوجه سبز ها از همین منطقه به تهران می رسد و لواشک های برغان نیز بسیار ترش و پر طرفدار است . این روستای ییلاقی بافتی قدیمی دارد و گشت و گذار در کوچه پس کوچه های آن تجربه ای جالب و سرگرم کننده خواهد بود . باید اضافه نمود راه دسترسی به این منطقه از طریق اتوبان کرج ـ رجایی شهر ، جاده آتشگاه و یا از طریق اتوبان کرج ـ قزوین بعد از منطقه کردان خواهد بود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *