d028d4e8 4b63 49bd b530 5f8

برنامه بسیج اصناف برای توسعه مناسبات تجاری با سوریه

 تصویر روز: جلسه بررسی فرصتهای اقتصادی سوریه با حضور جوکار نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس، حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و جمعی از تولیدکنندگان، بازرگانان و شرکتهای دانش بنیان برگزار شد.

در این نشست تخصصی ابتدا حسن پور گزارش مفصلی از سفر اخیر به کشور سوریه ارایه و از فعالان اقتصادی خواست در بسترهای سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و دانش فنی، مشارکت و همچنین صادرات محصولات به سوریه با جدیت ورود نموده و از فرصت پیش آمده به منظور جهش تولید دانش بنیان و تقویت روابط دو کشور استفاده نمایند.

در ادامه جلسه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان همچنین رییس خانه صنعت و نماینده اتاق بازرگانی یزد به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

جوکار ضمن تاکید بر حضور قوی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، ظرفیتهای استان یزد را بسیار مناسب برای صادرات دانست و پیگیری رفع دغدغه های فعالان اقتصادی را در اولویت دانست.

وی افزود: ما در میدان سوریه بسیار موفق عمل نمودیم ولی متاسفانه در دیپلماسی اقتصادی ضعیف بودیم که بایدجبران کنیم.

در این نشست مقرر شد در وهله اول نیازهای کشور سوریه به تفکیک ارایه شده و تیم کارشناسی با حضور فعالان اقتصادی استان یزد به کشور سوریه سفر نمایند.

همچنین زمینه برپایی نمایشگاه دایمی محصولات استان یزد در کشور سوریه فراهم گردد و از تیم‌های اقتصادی کشور سوریه جهت حضور در استان دعوت به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *