mosaferan

کمبود مراکز اقامتی در کشور

تصویر روز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هموطنان قبل از سفر حتما محل اقامت خود را پیش بینی کنند که دچار مشکل و سرگردانی نشوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی سفر با اعلام اینکه مسافرت سالم و ارزان حق مردم است، گفت: صنعت گردشگری کشور در ایام اوج سفرها، همچون نوروز با کمبود تخت‌های اقامتی مواجه می‌شود و امسال اسکان مسافران نوروزی با حرکت جهادی مسئولان کشوری و استانی انجام شد.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی مسافران نوروزی امسال در برخی شهر‌ها، افزود: اسکان مسافران در مشهد با استفاده از ظرفیت حسینیه ها، مدارس، ورزشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی محقق شد.

ضرغامی توسعه زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری را یکی از اولویت‌ها خواند و گفت: حمایت از سازندگان مراکز اقامتی و گردشگری با پرداخت تسهیلات از منابع تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفع موانع سد راه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری کشور را از دیگر ضرورت‌ها دانست و افزود: خیلی از فعالان صنعت گردشگری نیاز به تسهیلات مالی ندارند، ولی باید موانع پیش پای آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه برخی فعالان اقتصادی برای شروع فعالیت خود، بین دستگا‌ه های مختلف خیلی جابجا و در آخر مایوس و ناامید می‌شوند، گفت: مشکلات سد راه متقاضیان کسب و کار یا سرمایه گذاری باید یک جا حل شود و درگاه ملی مجوز‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند.

ضرغامی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت مراکز اقامتی شخصی هم یکی از مواردی است که می‌تواند به توسعه ظرفیت‌های اقامتی کشور کمک کند و متقاضیان این بخش بخصوص در حوزه بوم گردی‌ها می‌توانند با مراجعه به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دریافت کنند.

وی در پایان افزود: توسعه و حمایت از فعالیت‌های بوم گردی جدا از توسعه اقتصادی شهر‌های مختلف، منجر به معرفی فرهنگ، آیین و سنت‌های اقوام شهر‌های کشور به مسافران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *