manzor

معافیت مالیاتی سود سپرده اشخاص حقوقی برداشته می‌شود

تصویر روز: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در قانون بودجه امسال معافیت مالیاتی درآمدهای حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی به صورت خام و نیمه خام و همچنین معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی برای اشخاصی حقوقی لغو شده است.

به گزارش فارس، با توجه به سیاست کاهش اتکای بودجه دولت به درآمد نفتی و جایگزینی درآمد مالیاتی به جای نفت و نیز تامین مخارج جاری دولت از محل مالیات، لازم است معافیت‌های مالیاتی هدفمند،‌ نظام‌مند، زمان‌دار و محدود شود.

البته گاهی در قوانین بودجه برای تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، معافیت مالیاتی بی حد و حصر در نظر گرفته می‌شود،‌ در حالی که معافیت‌ها باید محدود ، منطقی و زمان بندی شده در نظر گرفته شود.

در حال حاضر سهم درآمد مالیاتی از تولید ناخالص داخلی ایران کمتر از 6 درصد است،‌در حالی که این رقم به طور میانگین در دنیا بالای 10 درصد است، لذا باید معافیت مالیاتی نظام مند و زمان دار شود.

در این زمینه داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه مجازی توئیتر خود نوشت: «در قانون بودجه امسال معافیت مالیاتی درآمدهای حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی به صورت خام و نیمه خام و همچنین معافیت مالیاتی سود سپرده های بانکی برای اشخاصی حقوقی لغو شده است. کاهش تدریجی معافیت های مالیاتی، نقش مؤثری در عادلانه تر شدن نظام مالیاتی خواهد داشت» .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *