bargh

یک میلیون مشترک جدید به شبکه برق اضافه شد

تصویر روز: وزیر نیرو از افزوده شدن یک میلیون مشترک جدید به صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر محرابیان» در مراسم بازدید معاون اول رئیس جمهور از مرکز دیسپاچینگ ملی برق افزود: تامین آب و برق مطمئن علاوه بر ایجاد رضایت مندی زمینه ساز افزایش اشتغال در کشور خواهد بود.

وزیر نیرو ناترازی‌های حوزه‌ برق را عمده‌ترین چالش این وزارتخانه در شرایط فعلی دانست و افزود: میزان پوشش و تامین برق کشور به نسبت جمعیت شهرها و روستاها در شرایط رضایت بخشی قرار دارد به نحوی که ۱۰۰درصد شهرها و ۹۹.۷ درصد روستاها از نعمت برق برخوردارند.

وزیر نیرو با اشاره به توانمندی‌ها داخلی نیز گفت: در توسعه نیروگاه‌ها از هفت هزار مگاوات به بیش از ۸۶ هزار مگاوات رسیده ایم و این در شرایطی است که در صنعت برق به خودکفایی رسیده ایم و ظرفیت‌های فراوانی برای صادرات داریم.

وی در خصوص صنعت سدسازی هم گفت: ایران جزو چند کشور صدر جدول در فناوری ساخت سد است و پروژه‌های متعددی را در خارج از کشور اجرا کرده است.

محرابیان وضعیت صادرات خدمات فنی و مهندسی مربوط به حوزه آب و برق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور به صنعت آب و برق اختصاص دارد که این نشان دهنده پیشرفت کشور در این بخش است.

وی با اشاره به تک رقمی شدن تلفات شبکه برق به ۹.۲ درصد در شبکه توزیع کشور گفت: سال گذشته با ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید در زمان اوج مصرف مواجه بودیم.

محرابیان افزایش مراکز غیرمجاز رمزارز، ناترازی‌های مالی، افزایش سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات بخش خصوصی از وزارت نیرو از جمله مشکلات این بخش دانست و افزود: ارتقای توان تولید برق، توسعه و بهبود زیرساخت شبکه، مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف و اصلاح اقتصاد برق از جمله راهکارهای رفع این چالش هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *