Elvira Nabiullina 1

مسکو برای مسدودی دارایی‌هایش شکایت می‌کند

تصویر روز: رئیس بانک مرکزی روسیه با اشاره به اینکه دارایی‌های روسیه فقط مسدود شده و توقیف و سلب مالکیت نشده‌است، گفت: اقدامی در مورد این دارایی‌ها در دست انجام داریم.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: روسیه «مسدود کردن» ذخایر بین‌المللی خود را بی سابقه می‌داند و این تصمیمات را به چالش خواهد کشید.

وی در جریان مناظره‌ای در دومای روسیه گفت: « ما تمام پرونده های قضایی را آماده خواهیم کرد، زیرا این (مسدود کردن دارایی‌ها) در مقیاس جهانی بی سابقه است.»

وی خاطرنشان کرد: «هنوز، ذخایر ما توقیف نشده، اما «مسدود» شده است.» آنها قابل استفاده نیستند، اما توقیف نشده‌اند، آنها سلب مالکیت نمی‌شوند، آنها توقیف نمی‌شوند، آنها «مسدود» شده‌اند و البته، ما تمامی این موارد را به چالش می‌کشیم.»

به گفته وزارت دارایی، روسیه 640 میلیارد دلار ذخایر دارد که 300 میلیارد دلار آن به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمالی آمریکا و اتحادیه اروپا مسدود شده است.

به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مسکو نمی‌‌توانست چنین تحولی را پیش‌ بینی کند و این مسدودی اساساً به منزله دزدی است.

همچنین برخی از کارشناسان، مسدود کردن دارایی های روسیه را بزرگ‌ترین خسارت به اعتبار آمریکا و هم پیمانانش و سیستم مالی غرب دانسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *