iphone.4

جریمه اپل برای حذف شارژر گوشی‌های آیفون

تصویر روز: اپل در دادگاهی در بزریل به دلیل حذف شارژر از جعبه گوشی‌های خود، به پرداخت جریمه محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، در سال ۲۰۲۰ بود که مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران اپل، مشتری‌های این شرکت را با بیان اینکه اپل شارژر و ایرپاد‌های سیمی را در جعبه‌های آیفون تازه خریداری شده قرار نمی‌دهد، شگفت زده کرد.بر اساس گزارش فون آرنا، بسیاری این حرکت را مال اندوزی از سوی اپل دانستند، زیرا کسانی که هزینه زیادی را برای خرید گوشی هزینه می‌کنند علاوه بر آن باید پول بیشتری برای اقلامی بپردازند که پیش از این رایگان در اختیار مشریان قرار داده می‌شد.

گفته می‌شود اپل با حذف شارژر و هدفون سیمی از جعبه‌های آیفون ۶.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده است. اپل، در ژوئیه ۲۰۲۰ و قبل از عرضه خط آیفون ۱۲، طی یک نظرسنجی از کاربران آیفون خواست تا بگویند هنگام خرید آیفون جدید با شارژر گوشی قبلی نظرسنجی را منتشر کرد و از کاربران آیفون خواست یکی از شش گزینه ارائه شده را انتخاب کنند.

اپل با این نظرسنجی در تلاش بود به کاربران آیفون بفهماند که با خرید گوشی جدید دیگر خبری از شارژر نخواهد بود. اپل می‌دانست که در این مسئله ریسکی وجود ندارد، زیرا پیش‌بینی می‌کرد که تولیدکنندگان دیگر نیز به زودی از آن پیروی کنند.

تبعیت سامسونگ از تصمیم اپل

سامسونگ پس از آنکه اپل را به خاطر برداشتن شارژر و هدفون از جعبه‌های آیفون مورد تمسخر قرار داد، نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی حذف کرد و پس از آن خودش نیز شارژر را از جعبه‌های برخی از گوشی‌های گران قیمت خود حذف کرد. زمانی هم که اپل جک ۳.۵ میلی متری گوشی آیفون ۷ را حذف کرد، سامسونگ نیز اقدامی مشابه را انجام داد.

امروز، اخباری از برزیل منتشر شد که در آن قاضی حکم داد اپل باید به یک مشتری که اخیرا آیفون جدید را به مبلغی نزدیک به ۱۰۸۱ دلار خریداری کرده است، جریمه پرداخت کند. هیچ شارژری در جعبه مشتری وجود نداشت که این مسئله ناقض قانون مصرف کننده در این کشور است.

ماده ۳۹ قانون مصرف کننده (CDC) در برزیل از مصرف کنندگان دربرابر چنین اقدامی از سوی شرکت‌ها حمایت می‌کند، در نتیجه اپل نمی‌تواند آیفون و شارژر مورد استفاده برای شارژ باتری گوشی را به صورت جداگانه بفروشد. طبق حکمی که از ششمین دادگاه مدنی گویانیا اعلام شده، اپل باید با پرداخت ۵ هزار رئال (واحد پول برزیل) غرامت مشتری را جبران کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *