مطالبه روابط عمومی از دانش بنیان ها

mohammadi.2

تصویر روز: سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است.نقش آفرینی جدی و بیش از پیش شرکت های دانش بنیان در عرصه تولید و خدمات، واقعیت دنیای امروزی ماست و در این رهگذر صنعت بیمه نیز شاهد حضور و بروز این شرکت ها بوده است. در اینکه استفاده از روش های نوین و تکنولوژی های پیشرفته بکار گرفته دراین شرکت ها در آینده ای بسیار نزدیک اکثر عرصه های اقتصادی، تولیدی و خدماتی، فرهنگی ، اجتماعی و … را دچار تحول بنیادین خواهد کرد هیچ شکی نیست لیکن نحوه ورود و متأثر ساختن صنایع مختلف می تواند متفاوت باشد.

در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان و استارتاپی توانسته اند از مجاری مختلف قابلیت های خود را در عرصه فروش محصولات بیمه ای به نمایش بگذارند در حالی که در عرصه خدمت رسانی و ارزیابی و کارشناسی خسارت به عموم بیمه گذاران تلاش جدی برای ورود این شرکت ها مشاهده نشده است. به نظر نگارنده، روابط عمومی شرکت های بیمه به عنوان چشم بینا و واقع بین صنعت و مردم بایستی مطالبه جدی از شرکتهای دانش بنیان برای حضوری فعال تر در این عرصه به عنوان الزام حرفه ای داشته باشند.
بررسی ها حاکی از آن است که حضور استارت آپ های بیمه ای در عرصه فروش و عرضه خدمات بیمه ای بیشتر ناظر بر منافع این شرکت بوده است تا توجه جدی به منافع عموم بیمه گذاران، در صورتی که حضور جدی دانش بنیان ها درعرصه خدمت رسانی به مردم ( حوزه خسارت ) علاوه بر ملحوظ نمودن منافع این شرکت ها منافع عمومی ، ارتقاء ملموس خدمات ارائه شده به زیان دیدگان، جلوگیری از تقلبات، کاهش مراجعه زیان دیدگان به شرکت های بیمه و … را به دنبال خواهد داشت. لزوم ارتقاء کیفیت خدمات در عرصه گسترده خسارت، محک خوبی برای دانش بنیان هاست که دانش و تکنولوژی خود را در این عرصه مهم و استراتژیک ارائه نمایند.
همانگونه که عنوان شد عرصه خدمت رسانی به زیان دیدگان به واسطه استفاده از تکنولوژیهای دانش بنیان مغفول واقع شده است و درهمین راستا انتظار می رود روابط عمومی های صنعت بیمه، مطالبه جدیدی از دانش بنیان ها برای ورود به حوزه خسارت در راستای خدمت بی منت به مردم را در سال جدید تعیین و به جد دنبال کنند.

داریوش محمدی

عضو هیات مدیره بیمه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *