باطری یو پی اس

باطری یو پی اس (UPS) مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply به‌معنای منبع تغذیه بدون وقفه یک نوع دستگاه الکترونیکی است که در هنگام از کار افتادن برق معمولی یا کاهش سطح ولتاژ، به‌عنوان برق پشتیبان و اضطراری، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین از تجهیزات الکترونیکی مانند مراکز داده، کامپیوترها و تجهیزات مخابراتی موجود در ادارات، سازمان‌ها و غیره در هنگام قطع ناگهانی برق محافظت می‌کند‌ و مانع از خرابی و وارد شدن خسارت به تجهیزات نام‌برده می‌شود‌. با وجود یوپی اس، بعد از قطع شدن ناگهانی برق، کاربران چند دقیقه فرصت دارند که با خیال راحت داده‌ها و اطلاعات موجود در سیستم را ذخیره کرده و تا قبل از اتمام برق ذخیره شده در پو پی اس، از برنامه‌ها بیرون بیایند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع و مشخصات باطری یو پی اس و نحوه نگه‌داری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.

باطری یو پی اس چگونه کار می‌کند؟

image 1652255949

این باتری به‌عنوان یک باتری ساکن با ذخیره انرژی در تغذیه دستگاه‌های الکترونیکی، مانند کامپیوتر ثبات ایجاد می‌کند. سیستم این باتری به‌گونه‌ای است که با قرار گرفتن بین فاصله منبع تغذیه اصلی و دستگاه الکترونیک، هنگام قطع برق به‌عنوان پشتیبان تا دقایقی از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند‌. در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، دفاتر پیشخوان، دفاتر پست، دستگاه‌های امنیتی مانند دوربین‌های مداربسته، اداره پلیس، تالارها، در منازل برای محافظت از کامپیوتر، تلویزیون، یخچال و غیره که قطعی برق و تجهیرات الکترونیکی با زندگی مردم سر و کار دارد و باعث به وجود آمد اختلال در روند زندگی می‌شود، بدون استثناء از این باتری استفاده می‌شود.

معرفی انواع باطری یو پی اس به همراه مشخصات

  •  باطری یو پی اس آفلاین

از یوپی اس آفلاین که با نام standby هم معروف است، برای تامین برق مورد نیاز کامپیوترهای شخصی در زمان قطعی برق استفاده می‌شود‌. جایگزینی جریان الکتریکی باتری به‌جای برق دستگاه، در هنگام قطع شدن ناگهانی برق، بین دو میلی ثانیه الی پنج میلی ثانیه طول می‌کشد تا کامپیوتر خاموش نشود. از مهم‌ترین مزایای این نوع باطری می‌توان با بازدهی بالا و قیمت پایین آن اشاره کرد.

  • باطری یو پی اس لاین اینتراکتیو

باطری یو پی اس لاین اینتراکتیو یا تعامل بین خطوط، نوع دیگری از باطری‌های یوپی اس محسوب می‌شود که دارای یک معکوس‌کننده است. در زمان قطعی برق، مسیر جریان دی سی از حالت عادی به حالت تامین‌کننده جریان تغییر پیدا می‌کند‌ و باتری و اینورتر انرژی موردنیاز دستگاه‌های آزمایشی را تامین می‌کنند. این فرآیند در عرض دو الی چهار ثانیه انجام می‌شود‌. ویژگی‌های مهم این نوع باتری عبارت است از حساسیت و کیفیت بالا.

 

  • باطری یو پی اس آنلاین

عملکرد این نوع باطری، درست مانند منبع اصلی برق است. برقی که ارائه می‌دهد ثبات کامل دارد و به صورت مدوام با تبدیل برق AC به جریان DC  باتری را شارژ می‌کند. این وسیله در هنگام نوسانات برق انرژی الکتریکی مورد نیاز لوازم برقی مانند سیستم‌های مخابراتی را فراهم می‌کند‌. قیمت باطری‌های یو پی اس آنلاین نسبت به انواع دیگر گران‌تر است. زمانی که برای سوئیچینگ و تامین برق مورد نیاز دستگاه‌ها در هنگام قطعی برق نیاز دارد صفر ثانیه است.

نکات مهم برای نگه‌داری و افزایش عمر باطری یو پی اس

برای نگه‌داری و افزایش طول‌عمر باتری یو پی اس، از سالم بودن آن‌ اطمینان حاصل کنید. سالانه دوبار سالم بودن این باتری را مورد بررسی قرار دهید؛ با این کار به‌سرعت می‌توان ایرادهای جزئی را پیدا کرده و نسبت به تعمیر یو پی اس اقدام نمود و از بیشتر شدن خرابی‌ها جلوگیری کرد. نکته دیگر این است که تاریخ خرید باتری را در جایی یادداشت کنید تا بعد از گذشت چهار سال از عمر باتری برای تعویض آن اقدام نمایید. باتری‌های ساکن را از نظر تورم یا آسیب‌دیدگی با دقت بررسی کنید. یکی از دلایل خراب شدن این باتری تجمع گرد و غبار روی آن است. گرد و غبار با آسیب‌رساندن به فن باتری برد الکترونیک آن را خراب می‌کند‌؛ بنابراین هر از گاهی گرد و غبار انباشته شده در باتری را پاک کنید. قراردادن باتری در داخل جعبه مخصوص، جلوگیری از وارد شدن فشار به باتری و مراقبت از آن در هنگام جابه‌جایی، نکات دیگری هستند که برای محافظت از این نوع باتری باید رعایت شوند.

چه عواملی در قیمت باطری یو پی اس موثرند؟

قیمت باتری‌های ساکن یا یوپی اس، به‌عوامل متعددی مانند نوع، کیفیت، مشخصات، طول عمر، ضخامت و غیره بستگی دارد. طبیعتا هرچه اندازه یو پی اس بزرگ‌تر باشد، کیفیت و توان آن نیز بالاتر است و با قیمت گران‌تری به‌فروش می‌رسد. با توجه به این که این باتری‌ها از سرب ساخته شده‌اند و قیمت سرب نیز در بازارهای جهانی مدام در حال نوسان است، قیمت این وسایل به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. آخرین عامل تاثیرگذار روی قیمت باتری هزینه نصب آن است که به‌صورت توافقی بین متخصص نصب‌کننده و خریدار تعیین می‌گردد.

خرید و تعمیر یو پی اس از طریق شرکت یو پی اس رسام

برای خرید و تعمیر انواع مختلف باتری UPS می‌توانید به سایت شرکت یو پی اس رسام با آدرس اینترنتی https://rasamups.com مراجعه کنید. این شرکت حدود ده سال‌، در زمینه تهیه و توزیع انواع یوپی اس و تعمیر یو پی اس مشغول به فعالیت است و این محصولات را با برندهای باکیفیت و معتبر ترکیه‌ای، اروپایی، آمریکایی و ایرانی با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های موجود در این سایت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان شرکت بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *