ضرورت تغییر رویکرد روابط عمومی های صنعت بیمه

index 6
تصویر روز: با توجه به گسترش روزافزون فناوری های اطلاعاتی جدید در زندگی و کار افراد جامعه؛ رویکرد روابط عمومی های صنعت بیمه نیزدراین مسیرباید تغییرکند .
امروزه استفاده از فناوری های اطلاعاتی جدید یک نیاز اساسی به شمار می رود وزمینه بسیارمناسبی را برای رشد و توسعه کسب و کار فراهم کرده‌است و دراین میان سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی همواره خود را با این تغییرات هماهنگ می‌سازند. حاصل این تلاش در صنعت بیمه رسیدن به مفهوم جدیدی درروابط عمومی است؛ پدیده ای که درشرایط کنونی نه تنها یک ضرورت که یک الزام غیر قابل انکار است .
اطلاع رسانی رسانی شفاف وارتباط دوسویه با مشتری یکی از وظایف جدایی ناپذیردرروابط عمومی هاست وروابط عمومی ها با استفاده از ابزارهای جدید گفتگو و ارتباطی تنگاتنگ با مشتری تلاش می کنند تا بدین وسیله نیازهای مشتریان را سنجیده و برای تامین آن گام بردارند.
روابط عمومی ها نقش موثری در برنامه های راهبردی سازمان ایفا می کنند و دراین میان مهارت برقراری ارتباط و جذب مشتریان می تواند از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار باشد و اساسا برقراری ارتباط موثر یکی از نقش ها و ماموریت های اصلی روابط عمومی هاست و درواقع مهارت برقراری ارتباط برنامه ریزی شده وهوشمندهم به نفع شرکت وهم به نفع مشتری،می تواند به عنوان اولویتی مهم دردستور کار قرار گیرد.
بقول ريچارد لينينگ رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي در مصاحبه با ماهنامه مديريت ارتباطات “روابط عمومي در هر جامعه اي بايد متناسب با فرهنگ ، سبك و شيوه آن جامعه فعاليت كند” او معتقد است صنعت روابط عمومي با توجه به فرهنگ ها و جوامع مختلف كاركردهاي متفاوتي بايد داشته باشد ودردنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی ازبزرگترین سرمایه های اجتماعی هرکشور محسوب می شود، روابط عمومی ها درتوسعه و آگاه سازی افکارعمومی وهمچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش اساسی دارند.
امید است با توجه به گسترش روزافزون فناوری های اطلاعاتی جدید درزندگی و کارافراد جامعه؛ رویکرد روابط عمومی های صنعت بیمه نیزدراین مسیرتغییر کند.

سید عبدالله میرحسینی
فعال حوزه رسانه و روابط عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *