چگونه زبان انگلیسی بخوانیم تا بازدهی بالایی داشته باشد؟

99

بدون‌شک می‌دانید که مطالعه زبان انگلیسی کار ساده‌ای نیست زیرا انگلیسی زبان مادری شما به حساب نمی‌آید. از این‌رو خواندن زبان انگلیسی چالش‌ها و تنش‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. البته یادگیری زبان فارسی نیز کار ساده‌ای نیست ولی با خرید کتاب کمک درسی می‌توانید در یادگیری دستور زبان‌ها موفق شوید.

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی، خواندن این زبان از سنین پایین است، هر چه شما بزرگ‌تر باشید به طور حتم خواندن این درس برایتان سخت‌تر خواهد بود. آیا دلیل این موضوع را می‌دانید؟ زیرا با بزرگ‌تر شدن شما بیشتر با ساختار زبان فارسی آشنا شده‌اید و کمتر می‌توانید خود را به زبان دیگری وفق دهید.

پنج روش برای خواندن زبان انگلیسی

شاید برایتان عجیب باشد ولی ذهن همه انسان‌ها طوری خلق شده که افراد می‌توانند هر زبانی را به صورت طبیعی یاد بگیرند. ولی این یادگیری به محل زندگی و میزان مطالعه افراد بستگی دارد.

برای خواندن زبان انگلیسی راه‌های زیادی وجود دارند که متاسفانه برخی از آنها قدیمی شده و برخی دیگر نیز به اندازه کافی کارایی ندارند. برخی از سیستم‌های سنتی آموزش زبان میزان مطالعه شما را افزایش نمی‌دهند، بلکه باعث می‌شوند شما درجا بزنید.

همچنین یادگیری زبان انگلیسی بدون مطالعه کتاب‌های کمک درسی تا حدودی غیر ممکن خواهد بود. از این‌رو برای خواندن زبان انگلیسی کافی است زمانی در نظر بگیرید و بر روی مسائل کلیدی این درس تمرکز کنید.

 

به عبارت دیگر باید سیستم مطالعه مشخصی برای درس زبان انگلیسی خود تعبیه و طراحی کنید تا به طور همزمان تمام بخش‌های این درس را یاد بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید زبان انگلیسی از چند بخش لغات، گرامر، جمله‌بندی، درک مطلب، توانایی شنیداری، و توانایی صحبت کردن تشکیل شده است. در ادامه 5 روش برای خواندن این درس را شرح می‌دهیم.

تمرکز داشتن برای روی محتوا زبان انگلیسی

بسیاری از افرادی که زبان انگلیسی می‌خوانند، در ابتدا به سراغ گرامر می‌روند زیرا بر این باور هستند که با یادگیری دستور زبان انگلیسی بهتر می‌توانند آن را را بیاموزند. در حالی که اینطور نیست گرامر انگلیسی به قدری گسترده و پیشرفته است که نمی‌توان با نوعی مطالعه ساده به تمام موضوعات گرامری دست پیدا کرد.

اگر به دنبال پیشرفت سریع در زبان انگلیسی هستید، خیلی بر روی گرامر تمرکز نکنید و تنها با تمرین و تکرار بخش‌های دیگر، گرامر زبان انگلیسی نیز در ذهن شما جای می‌گیرد. به طور کلی با تمرکز بر روی محتوای زبان انگلیسی بهتر می‌توانید به دستور این زبان و قواعد آن پی ببرید.

همچنین با تمرین و تکرار زیاد، داده‌های ورودی زبان انگلیسی شما افزایش می‌یابد و شما در درک مفاهیم مختلف این درس موفق می‌شوید. نگران گرامر نباشید، با تمرین و تکرار مفاهیم و محتوا درس زبان انگلیسی، گرامر نیز به صورت طبیعی و خودکار در ذهن شما جا می‌گیرد و ملکه ذهنتان می‌شود.

تمرکز داشتن بر روی مفاهیم

گذشته از حفظ کردن گرامر که روشی غلط است، حفظ کردن کلمات نیز تاثیر خوبی نخواهد داشت. در واقع شما با حفظ کردن کلمات انگلیسی تنها دایره لغات خود را توسعه می‌دهید ولی حفظ کردن کلماتی که از آنها استفاده نکنید چه فایده‌ای دارد؟

با حفظ کردن کلمات باز هم نمی‌دانید آنها را چطور استفاده کنید. بدین‌ترتیب توصیه می‌کنیم بر روی مفاهیم این درس تمرکز کنید و کلمات و گرامر درون متن و جملات را بخوانید. با مطالعه مفاهیم و درک آنها، با کلمات و گرامر بیشتری آشنا می‌شوید.

همچنین کاربرد این کلمات و گرامر را به هنگام خواندن مفاهیم مختلف بهتر درک می‌کنید. البته حفظ کلمات انگلیسی نیز روش خوبی برای یادگیری این زبان است ولی باید بدانید از هر یک از کلمات در چه جایی و به چه شکلی استفاده کنید.

فراموش نکنید خواندن زبان انگلیسی زمانی نتیجه‌بخش است که شما به طور دائم تمرین و تکرار کنید، زیرا بدون تمرین و تکرار کلمات و حتی مفاهیم زبان انگلیسی از ذهن شما پاک می‌شوند.

استفاده از کتاب‌های کمک درسی

خواندن زبان انگلیسی با کتاب‌های کمک درسی باعث موفقیت بیشتر شما می‌شود. البته هر کتابی به دانش شما در این مورد اضافه نخواهد کرد. برخی از کتاب‌های کمک درسی جنبه آکادمیکی دارند و بیشتر برای آموزش و یادگیری ابتدایی مفاهیم زبان انگلیسی مناسب و کاربردی خواهند بود.

در مقابل کتاب‌های دیگری نیز وجود دارند که با بازگو کردن انواع داستان‌ها نه تنها شما را با زبان انگلیسی آشنا می‌کنند بلکه پندهای آموزشی نیز در اختیار شما می‌گذارند. البته کتاب‌های کمک درسی آکادمیکی روش‌های خوبی برای حفظ لغات، جمله‌بندی، و درک مفاهیم ارائه می‌دهند.

برخی از کتاب‌های کمک درسی به طور اختصاصی به حفظ کردن لغات اشاره دارند در حالی که برخی دیگر بیشتر بر روی گرامر تمرکز خواهند داشت. بنابراین با خرید چند کتاب کمک درسی زبان انگلیسی می‌توانید به صورت تکمیلی زبان انگلیسی بخوانید و به پیشرفت چشم‌گیری در این درس دست پیدا کنید.

عدم تمرکز بر روی تصحیح اشتباهات

با تمرین و تکرار زبان انگلیسی شما می‌توانید این درس را به خوبی بیاموزید. تمرین زبان انگلیسی به معنای صحبت کردن، نوشتن، و خواندن آن است.

به طور حتم به هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی اشتباهاتی خواهید داشت، توصیه می‌کنیم به جای اینکه بر روی تصحیح اشتباه خود تمرکز کنید سعی داشته باشید با انگیزه بیشتری به تمرین خود ادامه دهید.

اگر بر روی اشتباهات خود تمرکز کنید، از تمرین کردن می‌ترسید زیرا تصحیح اشتباهات وقت زیادی از شما می‌گیرد و همین امر سبب بی‌انگیزگی شما می‌شود. پس نگران اشتباهات خود نباشید زیرا به مرور زمان و با مطالعه بیشتر بدون‌شک اشتباهات شما نیز به طور خودکار از بین می‌روند.

تمرکز بر روی یادگیری زبان انگلیسی

خواندن این درس را جدی بگیرید، خواندن سر سری کتاب درسی زبان انگلیسی نه تنها به شما کمکی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود مطالبی که بلد هستید نیز از یاد ببرید. بنابراین بر روی یادگیری واقعی زبان انگلیسی تمرکز کنید و سعی داشته باشید در طول روز ساعات مشخصی را به خواندن زبان انگلیسی اختصاص دهید.

اگر با فکر آرام و ذهنی باز به سراغ یادگیری زبان انگلیسی نروید، به طور حتم به خودتان ضرر می‌زنید. زبان انگلیسی را باید در محیطی آرام و با ذهنی خلوت مطالعه کرد. هر روشی برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب نیست، بدین‌ترتیب توصیه می‌کنیم از کتاب‌های کمک درسی زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *