حساب کن چقدر سرت کلاه رفته! | شفاف سازی قیمت پیامک

تبلیغات، اینترنت، دنیای مجازی، پیامک. با همه‌ی این کلمات در طول روز چندین مرتبه مواجه می‌شویم. حالا باید دید که هر یک از این کلمات، چه دنیای رمزآلودی را پشت سر خود دارند. سایت کندو قصد دارد در مورد قیمت و تعرفه‌های پیامک‌های تبلیغاتی، کمی شفاف سازی کند.

دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که تلفن همراه نداشته باشد، تحقیقات نشان می‌دهد که 80 درصد از بزرگ‌سالان جمعیت کره‌ی زمین، از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده کرده و به راحتی می‌تواند تمام‌ کارهای خود را با آن انجام دهد، از رزرو تورهای مسافرتی تا انجام عملیات بانکی. در این میان همیشه افرادی بوده‌اند که از قابلیت‌های تکنولوژی به بهترین نحو ممکن، استفاده کنند. و حالا سال‌هاست که ما شاهد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، به عنوان اولین و بهترین راه‌کار تبلیغاتی برای همه‌ی، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی هستیم. هر سالِ تعداد کسب و کارهایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود و میزان سودآوری این روش تبلیغاتی نیز به طور فزاینده‌ای روبه‌رشد است و مدیران بودجه‌ی قابل توجهی را به آن اختصاص می‌دهند. ارسال پیامک به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. در سایت کندو شما می‌توانید  امکانات، تعرفه‌ و قیمت‌ها را ملاحظه بفرمایید.

 

 

image 1653394903

 

سه سه تا نُه‌تای ساده

بازار ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به قدری داغ شده است که رقبای این صنعت سعی دارند هر روز نوآوری‌های فراوانی داشته باشند که بتوانند امکانات و خدمات خود را به مشتریان خود عرضه و فروش خوبی داشته باشند. البته بازار ارسال پیامک‌های تبلیغاتی آن‌قدر حساس شده است، و طبق طرحی که در سال 1401 در صحن مجلس توسط نمایندگان تصویب شد؛ صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهایی که از سیستم ارسال پیامک استفاده می‌کنند باید طبق تعرفه پیامک ، “سه تومان” هزینه برای سهم مجلس نیز پرداخت کنند. شاید با خود بگویید: “دیگه سه تومن رو چه به این حرف‌ها، توی این گرونی” اما مبلغ سه تومن در مقیاس زیاد و ارسال انبوه پیامک‌ها در پایان ماه، مبلغ قابل توجهی خواهد بود و با محاسبات و همچنین  بودجه‌ای که به این امر اختصاص داده‌اید مغایرت خواهد داشت. در این میان، شرکت‌های فروش پنل‌های تبلیغاتی، که همچنان به دنبال گرفتن گوی رقابت هستند، در قرارداد خود حرفی از این مبلغ سه تومانی به میان نمی‌آورند و فقط مبلغ پایه‌ در ازای ارسال هر پیامک را به مشتری اعلام می‌کنند. در واقع هیچ‌کس متهم به دروغ‌گویی نیست و فقط همین یک نکته‌ی سه تومانی ساده بازگو نشده است. پس با یک سه‌سه‌تا نُه‌تای ساده می‌توان فهمید، مبلغ قرارداد با آن‌چیزی که شما پرداخت می‌کنید کاملاً متفاوت است.

سند بیس” بودن یا “دلیور بیس” بودن، مسئله این است

از شفاف سازیِ، تعرفه‌ پیامک تبلیغاتی که بگذریم، نکته‌ی حائز اهمیت مخاطبان هستند. طبق مطالعات به دست آمده 98 درصد از پیامک‌های تبلیغاتی جهان در سه دقیقه‌ی ابتدایی ارسال، باز و خوانده می‌شوند؛ و 2 درصد از کل پیامک‌های ارسالی در جهان به دست مشترکان نمی‌رسد. در واقع این درصد باقی مانده، افرادی هستند که پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود، و هیچ تمایلی ندارند که از طرف کسب‌وکارهای متفاوت در ساعات مختلفی از شبانه روز، پیامک تبلیغاتی دریافت کنند. البته این کار آنان موجب می‌شود، پیامک‌های ارسال و واریز از بانک آن‌ها نیز برایشان ارسال نشود.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در هنگام عقد قرارداد پنل‌های پیامکی، به “سند بیس” بودن یا “دلیور بیس” بودن باید توجه کرد. این بدان معناست که شما بر اساس چه تعداد پیامکی که در طول روز ارسال می‌کنید، باید هزینه پرداخت کنید. اگر مفاد قرارداد “سند بیس” باشد، یعنی هزینه‌ی کلیه‌ی پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید از شارژ شما کسر خواهد شد؛ اما اگر “دلیور بیس” باشد، تنها مبلغ پیامک‌هایی که دلیور شده و به دست مخاطبان رسیده است از حساب شما کسر می‌شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که پیامک‌های تبلیغاتی، دلیور نشوند. این دلایل می‌تواند، از تنظیمات گوشی‌های مشترکان، مسدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی یا عدم آنتن‌دهی باشد؛ که مجموع آن در ارسال‌های انبوه مقدار قابل توجه 20 درصدی را نشان داده و هزینه‌ی آن در بازه‌ی زمانی طولانی قابل توجه است.

در سایت کندو کلیه‌ی تعرفه‌ها و خدمات دلیور بیس بوده و می‌توانید اعتبار پیامک‌های دلیور نشده را به حساب خود بازگردانید و مجدد از آن استفاده کنید. همچنین با مراجعه به صفحه امکانات ویژه سامانه کندو با نحوه‌ی عملکرد کندو بیشتر آشنا شده و با داشتن اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر، بهترین نوع پنل پیامکی را برای کسب‌وکار خود تهیه فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *