0116

اتحاد سایپا و ایران خودرو اجرایی شد

 تصویر روز: گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو در راستای همکاری های استراتژیک خود، اقدام به امضا تفاهمنامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس کردند.
به گزارش سایپانیوز، این توافق نامه گامی است به منظور سرمایه گذاری تولید قوای محرکه اقتصادی به صورت مشترک با هدف افزایش تولید در مقیاس جهانی و اقتصادی که پس از بررسی های کارشناسی و نتایج کارگروه های مشترک به انجام رسیده و وارد مرحله عملیاتی شده است.

بر این اساس تامین 10 هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک سال بر اساس استانداردهای روز دنیا به صورت مشترک به انجام خواهد رسید که پس از اخذ تائیدیه های کیفی و طی فرآیند انطباق با محصول و انجام کالیبراسیون و حصول اطمینان از پاسخ گویی به استانداردها اجرایی خواهد شد.

بدین منظور موتور TUP و گیربکس 6 دنده اتومات در پلتفرم شاهین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شروع پروژه از زمان امضا توافق نامه اجرایی خواهد شد. همچنین قطعاتی به صورت مشترک در این پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم های کاری مشترک تعریف و مشغول به فعالیت هستند.

این نوع همکاری مشترک بین خودروسازان مطرح دنیا به خصوص در حوزه موتور و قوای محرکه به منظور تقویت شاخص های بهره وری رایج است و با این اقدام و با استفاده از ظرفیت های یکدیگر در همکاری مشترک و در راستای همکاری استراتژیک، دو شرکت سایپا و ایران خودرو یک گام دیگر برای جهانی شدن به جلو خواهند رفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت: عمر همکاری استراتژیک بین خودروسازان در دنیا بیش از ۱۷ سال و با هدف افزایش کیفیت بهینه سازی قیمت، رشد بهره وری و تحویل انجام شده و معنی آن ادغام خودروسازان با هم نیست.

محمدعلی تیموری افزود: به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بالا و زمانبر بودن تولید قوای محرکه این حوزه نقطه عطف ایجاد همکاری استراتژیک خودروسازان در دنیا است.

او تاکید کرد: این حوزه به دلیل اینکه هزینه تحقیقات بالایی نیاز دارد و بهبودها در آن به سختی انجام می شود بسیار مهم و مورد اهمیت است.

تیموری با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال های اخیر جهشی در حوزه خودروهای برقی در دنیا ایجاد شده گفت: در همکاری استراتژیک سایپا و ایران خودرو هماهنگی برای تولید خودروهای برقی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: نکته دیگری که در این همکاری مدنظر قرار گرفته بهره گیری از توان دو طرف در ارائه خدمات امدادی به محصولات یکدیگر است که در این راستا خدمات دهی به مشتریان تسهیل می شود.

او افزود: درتحقیق و توسعه طراحی خودرو و قوای محرکه نیاز به آزمایشگاه ها و دستگاه هایی است که ایجاد آنها بسیار هزینه بر است و در همکاری استراتژیک این مورد دیده شده که دو شرکت از توان موجود یکدیگر استفاده کرده و نتیجه آن افزایش کیفیت محصول خواهد بود.

تیموری خاطر نشان کرد: در حوزه لجستیک و حمل و نقل که بین ۸ تا ۱۰ درصد قیمت تمام شده برای خودروساز هزینه دارد نیز با همکاری دو طرف مقرر شده که هم افزایی ایجاد شود که این موضوع کاهش هزینه برای مشتری را به همراه دارد.

او افزود: در زنجیره تامین هم این همکاری استراتژیک تاثیر به سزایی در تامین به موقع و با کیفیت برای هردو خودروساز به همراه دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه با درایت وزیر صمت در ایجاد ساختار فرایندی در حوزه خودرو و با ایجاد معاونت خودرویی در وزارتخانه این همکاری استراتژیک ایجاد شده و قطعا نتایج خوبی برای مردم به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *