اعلام بودجه امسال همدان

استاندار همدان گفت: بودجه سال جاری استان هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده و از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان حداکثر ۵۳ درصد محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ حداکثر ۵۳ درصد در قالب نقدی و اوراق، محقق شده و بودجه سال جاری استان، هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است.

او گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا جذب اعتبار از دستگاه بالادستی خود داشته باشند؛ چون ۸۵ درصد اعتبارات در اختیار هیئت دولت است.

استاندار همدان افزود: سفر رئیس جمهور به همدان بارقه امید را در دل ما روشن کرده و تمام جذب اعتبار این سفر که برای پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه خواهد شد، می‌تواند معادل چند برابر تملک دارایی یک سال استان باشد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: برش شهرستانی و برش دستگاه‌های اجرایی در برنامه پیشرفت و عدالت ۱۴۰۱ به فرمانداران و مدیران ابلاغ می‌شود تا بدانند که چه پروژه‌ای باید دنبال شود.

قاسمی‌فززاد تأکید کرد: متأسفانه جمعیت کشور به سمت سالخوردگی پیش می‌رود که در همین راستا مجلس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تصویب کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه امور بانوان استانداری نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد؛ بنابراین معاونت سیاسی، دفتر امور اجتماعی استانداری و دستگاه‌های دیگر همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه سند فرهنگی در استان در حال تدوین است بنابراین مباحث مربوط به جمعیت در این دو حوزه باید تلفیق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *