mellat logo

ثبت بالاترین تراز عملیاتی از سوی بانک ملت

تصویر روز: بانک ملت آمار عملکرد مالی خود را در فروردین ماه سال جاری منتشر کرد که بر اساس آن در اکثر شاخص های مهم، رتبه نخست را از آن خود کرده است.

روابط عمومی بانک ملت، تراز عملیاتی “وبملت” در فروردین ماه ۱۴۰۱ (مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی به سپرده ها) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته که همچون ماه های گذشته روند صعودی داشته و این بانک را در صدر بانک های بورسی از لحاظ بالاترین تراز عملیاتی قرار داده است.
بر اساس این گزارش، بانک ملت با ثبت تراز مثبت عملیاتی ۲٫۹ هزار میلیارد تومانی و کسب رتبه نخست با اختلاف ۱۶۷ درصدی نسبت به بانک بعدی، بالاتر از دیگر بانک های بورسی قرار گرفته تا برای چندمین بار در این شاخص مهم، سردمدار بانک های بازار سرمایه باشد.
بر این اساس، بانک ملت در شاخص نسبت تسهیلات به سپرده که وضعیت مشارکت در یک اقتصاد و همچنین پایداری تأمین مالی از سوی بانک ها را ارزیابی می کند و به نوعی معرف نسبت وام های پرداختی پوشش داده شده از محل سپرده های دریافتی از مشتریان بانک است با ثبت مقدار ۱۱۴ درصد علاوه بر حفظ جایگاه نخست در میان بانک های بورسی و فرابورسی، بالاترین درصد رشد یک ساله را نیز به خود اختصاص داده است .
در همین حال، بانک ملت که با سرمایه ۲۰۷٫۰۴۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریالی و نماد وبملت در بازار سرمایه کشور فعال است، در نسبت تسهیلات به کل سپرده های هزینه زا نیز با ثبت مقدار ۱۷۸ درصد، رتبه نخست را در میان تمام بانک های بورسی و فرابورسی به خود اختصاص داده ضمن آنکه به لحاظ رشد یکساله نیز، در بالاترین جایگاه قرار گرفته است.
در شاخص نسبت سپرده های غیرهزینه زا به کل سپرده ها هم وبملت با ثبت نسبت ۳۶ درصدی، همچنان رتبه نخست را در بین بانک های بورسی به خود اختصاص داده که این امر باعث دستیابی به پایین ترین قیمت تمام شده پول و به تبع آن کسب حاشیه سود مناسب شده است.
نسبت خالص درآمد تسهیلات (مازاد درآمد تسهیلات به سود سپرده ها) به درآمد تسهیلات (درصد حاشیه سود) نیز دیگر شاخصی است که بانک ملت در آن رتبه نخست را در بین بانک های بازار سرمایه به دست آورده است. ثبت آمار ۴۰ درصدی در این شاخص، بیانگر ساختار مناسب، به کارگیری بهینه منابع و حداکثر سازی بازدهی تسهیلات در این بانک خصوصی شده است.
در عین حال، وبملت در فروردین ماه سال جاری در نسبت حاشیه سود کل ریالی نیز با ثبت مقدار ۳٫۷ درصد در مقایسه با اسفند سال ۱۴۰۰ (۳٫۲ درصد) با ۱۳ درصد رشد رو به رو شده و در میان بانک های بورسی و فرابورسی موفق به کسب رتبه نخست شده است.
این گزارش حاکی است، حاشیه سود ریالی مناسب، نوید بخش امکان پرداخت سود پرایز به مشتریان و بیانگر عملکرد حرفه ای بانک ملت اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *