garma.1

افزایش دما تا روز یکشنبه ادامه دارد

تصویر روز: کارشناس هواشناسی از تداوم روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزرات راه و شهرسازي، كبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز یازدهم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.
رفیعی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد نیز خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت و فردا جمعه این مناطق وزش باد را تجربه می‌کنند.
کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق وجود دارد.
همچنین طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر ادامه می یابد. رفیعی خاطر نشان کرد: از امروز تا روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد بود.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره وزش باد شدید برای مناطق نیمه شرقی کشور منتشر شده برای امروز مناطق شمالی و زابل و شرق خراسان جنوبی این شرایط را دارند، روز جمعه مناطق شرقی خراسان جنوبی و شرق کرمان این شرایط را خواهند داشت که تا روز شنبه شرق هرمزگان نیز به این مناطق اضافه شده و خیزش گرد و خاک، اختلال در تردد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را تجربه می‌کنند که احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.
رفیعی آسمان امروز تهران را صاف همراه با وزش باد اعلام کرد و افزود: حداکثر دما ۳۳ و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *