رکورد زنی تاریخی قیمت بنزین در پاکستان

قیمت بنزین در پاکستان برای دومین بار در ۱۰ روز گذشته با افرایش مجدد، رکورد تاریخی زد.

رکورد زنی تاریخی قیمت بنزین در پاکستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ پس از فشار‌های صندوق بین المللی پول برای حذف یارانه بنزین در پاکستان و مشروط کردن از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری این کشور به افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی، دولت پاکستان در تصمیمی جنجالی قیمت بنزین را برای دومین بار در ۱۰ روز گذشته افزایش داد.

«مفتاح اسماعیل» وزیر دارایی پاکستان با تایید افرایش قیمت فرآورده‌های سوختی، در نشستی مطبوعاتی گفت: مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول ادامه دارد و دولت برغم میل خود مجبور به پذیرفتن برخی از شرایط سخت این نهاد مالی شده است.

وی افزود: قیمت هر لیتر بنزین با ۳۰ روپیه افزایش ۲۰۹ روپیه (معادل ۳۳ هزار تومان) تعیین شده و این تصمیم از بامداد روز جمعه اجرایی شده است.

این مقام پاکستانی اظهار داشت: دولت برای حمایت از قشر نیازمند در برابر افزایش قیمت بنزین بسته‌های حمایتی به ارزش ۲ هزار روپیه (۳۱۶ هزار تومان) برای خانواده‌ها اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود این طرح برای دولت پاکستان ۲۸ میلیارد روپیه هزینه داشته باشد.

بنا بر اعلام دولت پاکستان قیمت گازوئیل نیز ۳۰ روپیه در ازای هر لیتر افزایش یافته و به ۲۰۴ روپیه رسیده است.

گفتنی است دولت پاکستان ۱۰ روز پیش هم به درخواست صندوق بین المللی پول قیمت فرآورده‌های سوختی را ۲۰‌درصد افزایش داده بود.

گزارش‌ها حاکی است افزایش قیمت برق نیز از درخواست‌های صندوق بین‌المللی پول جهت از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری این کشور است که به گفته منابع خبری با موافقت دولت این کشور روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *