fatemiamin

استیضاح وزیر صنعت سه شنبه بررسی می‌شود

تصویر روز: محمدجواد حسینی‌کیا از برگزاری نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی استیضاح وزیر صمت خبر داد.
این نشست سه شنبه هفته آینده با حضور سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود؛ نایب رئیس این کمیسیون گفت که اگر درخواست استیضاح در کمیسیون تصویب شود، با اعلام وصول آن در جلسه علنی، وزیر صمت یک هفته فرصت حضور در نشست علنی دارد.

طرح استیضاح وزیر صمت با ۳۶ امضا به این کمیسیون رسیده؛ بر اساس آیین نامه داخلی، کمیسیون صنایع و معادن پس از پایان بررسی‌ها، گزارش خود را به هیئت رئیسه ارائه می‌دهد.

۲۹ خرداد ماه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح استیضاح آقای فاطمی‌امین وزیر صمت، در نشست هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

در حالیکه برخی از پس گرفتن امضاهای نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت خبر داده‌اند، آقای حسینی‌کیا گفته تا پیش از برگزاری نشست کمیسیون صنایع و معادن، احتمال پس گرفتن درخواست های استیضاح کم است.

پیشتر احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس گفته بود هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان خواسته برای استیضاح صبر کنند، شاید رئیس جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند.

با این حال وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته از نمایندگان کارت زرد گرفته بود، اولین وزیر دولت سیزدهم است که مجلس یازدهم از پاسخ‌هایش قانع نشده و حالا طرح استیضاحش به جریان افتاده است.

مجلس یازدهم در جریان رأی اعتماد به دولت سیزدهم، با ۲۰۵ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از ۲۸۶ رأی دریافت شده، به سید رضا فاطمی امین اعتماد کرده بو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *