amirabdolahian

از سر گیری مذاکرات وین

تصویر روز: وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد: مذاکرات وین در آینده نزدیک از سر گرفته شود

به گزارش فارس وی افزود:برنامه‌ریزی‌هایی در دستورکار وزارت خارجه است و امیدواریم با واقع بینی طرف آمریکایی بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه نهایی توافق برسیم.

امیرعبداللهیان: امیدواریم مذاکرات وین در آینده نزدیک از سر گرفته شود/برنامه ریزی‌ها در دستورکار وزارت خارجه
به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (پنجشنبه) دوم تیرماه میزبان «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بود، پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

وی درباره ارسال بسته پیشنهادی به آمریکا و امیدواری نسبت به آینده مذاکرات نیز اظهار داشت: قطار به ایستگاه‌های سخت برای نقطه پایان خودش رسیده است. ایجاب می‌کند که توقف در یک ایستگاه خاص را در نظر بگیریم. گاهی این نیاز و خواست طرف‌های مذاکره کننده برای لغو تحریم‌ها بوده و گاهی اوقات برای جمع بندی مذاکرات لازم داشتیم توقف و مکث در مذاکرات ایجاد شود. علیرغم صدور قطعنامه نادرست و غیرمعمولی که با پیشنهاد آمریکا در آژانس تصویب شد در مقابل اقدام به قطعنامه سه گام مهم برای اقدامات اضافی هسته‌ای انجام دادیم از جمله در موضوع ۲۷دوربین برجامی که از مدار خارج شد.

وی ادامه داد: طرف‌های مقابل به صورت مشخص آمریکا و بورل و مورا به تلاش‌های خود برای بازگشت همه به مذاکرات ادامه می‌‌دهند. در ساعات گذشته باقری در تماس مستمر با مورا بود و من هم با بورل. امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک ریل مذاکرات را که در مسیر درست خودش قرار دارد مجددا این قطار را بر روی ریل در جریان و حرکت نگهداریم. ایران برای رسیدن به توافق قوی، خوب و پایدار جدی است و ما مسیر دیپلماسی که مسیر درستی است ادامه می‌دهیم و بار دیگر آمریکا را به واقع بینی دعوت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *