soltanizadeh

استقبال کانون صرافان از پیشنهاد بانک مرکزی

تصویر روز: (حمید طلیمی) دبیر کل کانون صرافان اعلام کرد: رویکرد جدید بانک مرکزی در خصوص همکاری و تعامل با ;کانون صرافان پیامد های خوبی بدنبال خواهد داشت.

کامران سلطانی زاده در گفت و گوی اختصاصی با اردیبهشت آنلاین با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه با حضور دکتر صالح آبادی شاهد اقدامات خوبی در بانک مرکزی هستیم که بدون شک مردم نتیجه مثبت این تصمیمات را مشاهده خواهند کرد.

افزایش عرضه اسکناس ارز

وی در ادامه به نشست مشترک صرافان با رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در این نشست توافق شد میزان عرضه اسکناس ارز افزایش یافته و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس نیز تسهیل شود. همچنین مقرر شد علاوه بر صادرکنندگان که اسکناس در بازار ارز عرضه می‌کنند، بانک مرکزی هم به‌عنوان بازارساز در بازار حضور یابد.

ذخایر کافی اسکناس ارز

سلطانی زاده با اشاره به ذخایر خوب اسکناس در کشور نیز گفت: طبق اعلام دکتر صالح آبادی در حال حاضر میزان ذخایر اسکناس بطور قابل توجهی افزایش یافته و تا کنون هیچ موقع در تاریخ بانک مرکزی این میزان اسکناس در اختیار این بانک نبوده است.

وی معتقد است: تجربه نشان می دهد هر زمان بین بخش خصوصی و دولت تعامل و همکاری مناسبی برقرار بوده ، شاهد نتایج بهتری نیز بوده ایم.

تشکیل کمیته های تخصصی ارزی

دبیر کل کانون صرافان در ادامه از تشکیل کارگروه های تخصصی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی مقرر شد به منظور بررسی و رفع برخی مشکلات ، موانع و همچنین ایجاد هماهنگی های بهتر در بازار ارز ، کارگروه تخصصی ویژه ای در این خصوص تشکیل شود.

حمایت از پیشنهاد بانک مرکزی

وی افزود: کانون صرافان ضمن حمایت از پیشنهاد دکتر صالح آبادی آمادگی خود را برای تشکیل و همچنین حضور جدی دراین کارگروه اعلام کرده است . در این خصوص اخیرا نامه ای نیز بمنظور تشکیل هر چه سریعتر این کارگروه به بانک مرکزی ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *