گسترش خدمات غیر حضوری بانک گردشگری

index 15

 

تصویر روز: مدیرعامل جدید بانک گردشگری اعلام کرد: خدمات غیرحضوری بانک باید با تعریف خدمات جدید تا حدممکن بر اساس نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، محمدرضا فهمی در آیین معارفه اش که با حضور اعضای هیات مدیره گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری و همچنین جمعی از مدیران گروه و بانک برگزار شد، گفت: صنعت بانکداری در جهان امروز با معیشت مردم پیوندی تنگاتنگ پیدا کرده و هیچ دسته و رسته ای از زندگی روزمره را نمی‌توان یافت که نیاز به خدمات بانکی نداشته باشد.
وی افزود: توسعه خدمات دیجیتالی در دو دهه اخیر هر روز آدمی را به سمت سهولت بیشتر امور سوق می دهد و موسسات پولی و مالی از این خدمات جدا نیستند. زمان بانکداری سنتی سپری شده است از این رو همان‌گونه که از یک سال گذشته به سمت توسعه خدمات الکترونیکی گام برداشته ایم، ضمن تداوم و توسعه این خدمات، با مختصات نوین و ارائه خدمات جدید را تا حدممکن بر اساس نیاز مشتریان به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
فهمی ادامه داد: هر چه خدمات بر بستر سامانه های غیرحضوری بخصوص tobank حرکت کنیم، مسیر را کوتاه کرده ایم و در کنار آن خدمت رسانی به تجار و ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی، توسعه سرمایه گذاری در عرصه‌های مولد، مشارکت در پروژه های بزرگ ملی از اهداف مهمی است که با اهداف و برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت درصدد میل به آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات بانکی با نگاه جامع نگر لازم است مورد توجه همه حوزه های فنی، مطالعاتی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: باید با تسهیل شرایط برای خدماتی نظیر صدور ضمانت نامه‌ها، اعتبارات اسنادی و توسعه تسهیلات خرد، سهم خود را از سهم دایره شبکه بانکی بزرگتر کنیم.
فهمی گفت: اگر میخواهیم بانک را ارزانتر اداره کنیم، باید در یک سری از شاخص ها در نقطه مطلوب باشیم که از جمله آنها کاهش قیمت تمام شده پول، بهبود کفایت سرمایه، افزایش منابع ارزان قیمت و کاهش منابع بین بانکی است.
وی افزود: در کنار ارائه خدمات نوین، سرلوحه قرار دادن اصول بانکداری نوین و اجرایی نمودن روش های سرمایه گذاری جدیدتر که بازدهی بالاتری را دارد، بسیار مطلوب خواهد بود که از جمله اینها انواع مختلف سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
فهمی ادامه داد: از آنجا که گروه مالی گردشگری به عنوان مجموعه بالنده، که حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی، سرمایه گذاری و کارآفرینی را شامل می شود، شرکت ها و پروژه های فاخر و بزرگی در سطح ملی و منطقه ای را داراست که با حمایت مناسب بانک و ارائه خدمات منطقی می تواند با سرعت مطلوبی به حرکت ادامه دهد.
وی اظهار کرد: بانک گردشگری اکنون در دومین دهه از فعالیت به میزانی از بلوغ و کارآمدی رسیده که بتواند کادرسازی و توسعه منابع انسانی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد.

رشد چشمگیر منابع بانک گردشگری

عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک گردشگری اعلام کرد: منابع این بانک در مقایسه با دو سال گذشته به طور چشمگیری رشد کرده و اکنون به 680 هزار میلیارد ریال رسیده است.
حسین رحمتی در آیین معارفه محمدرضا فهمی مدیرعامل جدید بانک گردشگری گفت: با تلاش و همکاری همه مدیران و کارکنان بانک، اکنون تعداد مشتریان بانک به حدود یک میلیون نفر رسیده که 70 درصد آنها را مشتریان فعال تشکیل می دهد.
وی افزود: امروز دیگر بانک گردشگری را به عنوان یک بانک برای جذب منابع نمی شناسند، بلکه این بانک اثرگذاری خود را در فعالیت های اقتصادی کشور نشان داده است.
رحمتی تصریح کرد: امروز بانک گردشگری با وجود جوان بودن، به همت همه همکاران و خرد جمعی، در شبکه بانکی کشور رقابت می کند و با ایجاد فرهنگ کار و تلاش، دوری از مقررات زائد اداری(بروکراسی) و توسعه خدمات نوین به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.
وی گفت: بانک گردشگری از دو سال پیش در زمینه استفاده از فناوری های نوین گام‌های بلندی برداشته و امروز شعبه مجازی بانک ( tobank) برای ارائه خدمات غیرحضوری به خوبی در حال فعالیت است و به زودی از 15 تیر ماه جاری نیز خدمات جدیدی به آن افزوده خواهد شد.

ایجاد مزیت های متنوع و جذب مشتریان جدید در دستور کار قرار گیرد

رئیس هیات مدیره بانک گردشگری نیز در آیین معارفه مدیرعامل جدید این بانک گفت: تهیه طرح های جدید با هدف جب مشتریان جدید، ایجاد مزیت های متنوع و تکریم مشتریان باید در دستور کار مدیرعامل بانک قرار گیرد.
محمد بیگدلی افزود: مدیرعامل جدید بانک از مدیران نام آشنای بانکی است و تجارب و تخصص های لازم را هم در حوزه بانکی و هم بخش سرمایه گذاری دارد.
وی ادامه داد: ایجد تعامل بین بانک و ذینفعان یک ضرورت است و داشتن تجربه و تخصص یکی از ویژگی های مهم مدیرعامل جدید است که می تواند به موفقیت ها در این زمینه کمک کند.
بیگدلی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی امروز ایجاد رقابت بین بانک گردشگری و دیگر بانکها نیازمند ایجاد مزیت های ویژه است و با توجه به خوشنامی و چابکی بانک گردشگری، سریع تر می توان به این مهم دست یافت.

بانک گردشگری به بخش های مختلف اقتصادی کشور کمک کرده است

نایب رئیس گروه مالی گردشگری هم در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک گردشگری گفت: بانک گردشگری تاکنون در بخش های مختلف اقتصادی کشور از جمله بخش های معدن و هتلداری تاثیرگذار بوده و به این بخش‌ها کمک های شایانی کرده است.
سیدبهاءالدین حسینی هاشمی افزود: همچنین با رفع محدویت های مرتبط با افزایش گردشگران به کشور، این بانک می تواند بیش از پیش در رونق هر چه بخش صنعت گردشگری موثر باشد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل جدید بانک (محمدرضا فهمی) در بخش‌های سرمایه گذاری و بانکداری دارای تجربه و تخصص است، گفت: در بانکداری آنچه عامل موفقیت خواهد بود، خلاقیت و نوآوری است و آنچه ضربه می زند، مقررات زائد اداری (بروکراسی) است.
حسینی هاشمی تصریح کرد: مردم اقتدار یک بانک را در شعبه می‌بینند و لذا بانک گردشگری باید با توجه به این مهم، خوشنامی و چابکی خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *