rajabi

نیروگاه های برق آبی هم وارد مدار شد

تصویر روز: سخنگوی صنعت برق گفت: در برخی از استان هایی که انرژی مصرف آنها در ساعات اعلام‌ شده بیشتر شده ما مجبور به استفاده از نیرو گاه های برق آبی شده ایم.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران ،مصطفی رجبی مشهدی گفت : در بخش عمده ای از کشور افزایش دما،شرایط سختی را برای تامین برق رقم می زند که ان شالله مثل ۲ هفته ی گذشته با کمک و همکاری مردم شرایط تامین برق را به خوبی پیش ببریم .
وی ادامه داد: در هفته ی گذشته دما،از متوسط ۱۰ سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
رجبی مشهدی تاکید کرد: با توجه به اینکه دمای حداقل تغییر می کند و باعث روشن شدن کولر در صبح ها می شود مصرف نیز افزایش می یابد و این نیازمند ملاحظات است .
وی گفت: به جز نوار شمالی و بخشی از شما غرب کشور ، افزایش دمای قابل ملاحظه ای داریم که افزایش دما از روز دوشنبه ۴ تیر اغاز و تا یک هفته ادامه دارد .
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: متوسط دما امروز حداکثر ۳۸ درجه،۶ تیرماه ۴۰ درجه و پنج شنبه ۴۱.۲ درجه می رسد که پیش بینی می شود در این هفته ۶۶ هزارو ۵۰۰ و برای یک الی دو روز اول هفته آتی به میزان تقاضای ۶۸ هزار مگا وات برسیم.
وی با بیان اینکه یک الی ۲ هفته ی سختی را پیش رو داریم گفت: از ۱۵ تیرماه انتظار داریم دما کاهش یابد و به ۴۱ درجه برسد

رجبی مشهدی ادامه داد: به جز امروز بیشترین پیک مصرف ۶۳ هزارو۸۲۵ مگا وات مربوط به هفته ی گذشته است که نسبت به سال گذشته رشد ۵.۲۳ درصدی داشته است .
وی افزود: به لحاظ پیک تقاضا به جز مازندارن، گیلان ، آذربایجان که زمان اوج پیک تقاضای آنها نرسیده، در هفته ۱۴ در قالب مناطق پیک هفته را پشت سر گذاشته اند که درصد رشد بسیار بالایی داشته اند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا باعث افزایش مصرف شده و ما در سه استان خوزستان کرمان و یزد شاهد افزایش مصرف بوده ایم گفت: در استان خوزستان شاهد افزایش ۱۹ درصد، کرمان ۱۳درصد،و یزد۱۶ درصد سه استانی هستند که بیشترین میزان مصرف را داشته اند.
رجبی مشهدی گفت: در بخش انرژی هم سه استان کرمان، یزد و خوزستان بیشترین میزان را داشته اند به طوری که در یزد به ۱۲ درصد رسید.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه ۳استان کرمان ،هرمزگان و خوزستان دمای سال ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشته اند و اگرچه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته خنک تر بوده اما هم اکنون وارد فاز گرمای بیش از حد شده ایم به طوری که استان کرمان افزایش دمای بیش از حد را تجربه کرده است.
وی افزود: در استان هایی که انرژی مصرفی آنها در ساعات اعلام‌ شده بیشتر شده ما مجبور هستیم از نیرو گاه های برق آبی مان استفاده کنیم

رجبی مشهدی تاکید کرد: در استان های صنعتی از ساعت ۱۴ یا ۱۶ به بعد اقدام به بارگیری می کنند بنابراین باید دقت کنیم و تذکرات لازم را بدهیم چراکه در صورت عدم رعایت آنها مجبور هستیم که از نیروگاه های برق آبی استفاده کنیم .
مدیرعامل شرکت مدیریت برق با بیان اینکه تفاوت این هفته با هفته بعد در مصرف برق آن است که علاوه بر استفاده از نیروهای برق آبی ممکن است توان لازم برای برای پاسخ گویی را هم نداشته باشیم افزود: این بی نظمی در مصرف برق ممکن است منجر به محدودیت شود.
رجبی مشهدی تاکید کرد: باید تمامی برنامه های مدیریت مصرف برق به صورت کامل رعایت شود و در صورتی که این برنامه ها دقیق اجرا شود این هفته و در هفته آینده هم ۸۰۰ مگاوات افزایش برنامه های مدیریت مصرف خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *