gandom karan

افزایش ۳۲ درصدی خرید تضمینی گندم

تصویر روز: رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از تاخیر دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران انتقاد کرد.

علیقلی ایمانی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳.۷ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: نکته مهم در این زمینه تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان است به طوری که در بسیاری از استان‌ها میزان پرداخت‌ها حدود ۱۰، ۱۵ الی ۲۰ درصد بوده که بسیار رقم پایینی است.

ایمانی تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از زمان خرید گندم گذشته اما هنوز مطالبات تسویه نشده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان از این مساله به شدت ناراحت هستند، گفت: انتقاد کشاورزان از بنیاد ملی است که آنها را تشویق کرده گندم خود را تحویل دولت بدهند چرا که الان چک‌های این کشاورزان برگشت خورده، بانک‌ها، کمباین داران و کامیون داران آنها را تحت فشار گذاشته‌اند و مسئولان به خوبی در جریان این مسائل هستند.

ایمانی ادامه داد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای فصل برداشت گفته بودند که پرداخت مطالبات ۴۸ ساعته خواهد بود اما متأسفانه به این وعده عمل نشده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای کشت‌های بعدی خود نیاز به نقدینگی دارند، گفت: این نقدینگی باید از محل فروش گندم تولیدکنندگان تأمین می شده که این اتفاق نیفتاده و منجر می‌شود که کشت‌های بعدی کشاورزان به تعویق بیفتد و تولید ملی از این مساله آسیب می بیند.

ایمانی از دولت خواست که تسویه مطالبات کشاورزان به موقع انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *