atr

هواپیماهای ATR برجامی زیان‌ده هستند

تصویر روز: سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هواپیماهای برجامی خصوصاً ATRها سودده نیستند که هیچ زیان‌ده هم هستند، گفت: ۲۷۰ میلیون دلار بدهی خرید هواپیماهای ATR است که در دوران برجام خریداری شد و شرکت ایران ایر موظف به پرداخت این بدهی است.

«شمس الدین فرزادی‌پور» در حاشیه نشست خبری درباره وضعیت هواپیماهای اِی.تی. آر که در دوران برجام خریداری شد، افزود: چند فروند از این هواپیماها به دلیل عدم تامین قطعات امکان پرواز ندارند.

وی درباره میزان بدهی باقی‌مانده ایران ایر به شرکت ای. تی. آر، گفت: ۲۷۰ میلیون دلار بدهی خرید هواپیماهای ای.تی.آر که در دوران برجام خرید شد را داریم و به مرور شرکت ایران ایر موظف به پرداخت بدهی است. انتظار داریم شیوه‌های پرداخت در دولت تببین شود تا فشار زیادی برای پرداخت بدهی به شرکت ایران ایر نیاید.

سرپرست هواپیمایی هما با بیان اینکه هواپیماهای برجامی خصوصاً ATRها سودده نیستند که هیچ زیان‌ده هم هستند، گفت: فقط‌ ۱۰ درصد پروازهای با ATR زیان کمتری دارند، ولی به این معنی نیست که ATRها را کنار بگذاریم‌ بلکه در مسیرهایی که یا زیان کمتری دارند یا سود و زیان آنها سربه‌سر باشد استفاده می‌کنیم.

فرزادی‌پور درباره برنامه هما برای نوسازی ناوگان نیز بیان‌داشت: حاکمیت به دنبال خرید هواپیما است، اما خرید هواپیما به صورت مستقیم از سوی شرکت دنبال نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *