fatemiamn.3

۱۰ برابر شدن حقوق دولتی معادن

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برآورد صورت گرفته، حقوق دولتی معادن نسبت به قبل ۱۰ برابر شده است و با تخصیص آن شاهد تحول ویژه‌ای در استان کردستان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، سید رضا فاطمی امین در ادامه سفر یک روزه امروز خود به کردستان از زنجیره فولاد قروه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون در کنار بسیاری از معادن با ارزش سطح کشور مانند معادن طلا، آهن، سنگ تزئینی، واحد‌های فرآوری ایجادشده به‌طوری‌که تنها کمتر از یک درصد ذخایر این معادن ارزشمند به‌صورت خام فروشی از کشور خارج می‌شود.

فاطمی امین افزود: نزدیک به ١٠ هزار معدن در سطح کشور داریم که حدود ٥٠ درصد آن‌ها غیرفعال بوده و بیشتر معادن غیرفعال نیز معادن مصالح ساختمانی هستند.

وی بابیان این‌که اکنون همه معادن بزرگ فعال هستند، گفت: سال گذشته بیش از ٨٠٠ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان به خزانه واریز شد که باید ١٥ درصد آن‌که رقمی بیش از ١٠٠ میلیارد تومان بود به استان برمی‌گشت که این‌گونه نشد.

وزیر صمت گفت: از محل حقوق دولتی معادن بابت مناطق معدن‌خیز، تنها ١٥ میلیارد تومان آن به استان کردستان برگشت داده شد که مبلغ بسیار اندکی است.

فاطمی امین ادامه داد: بر اساس لایحه دولت که تقدیم مجلس شد و در بودجه سال ١٤٠١ نیز تصویب‌شده، قرار است مبلغ ٦٥٠ میلیارد تومان به معدن دار‌ها تخصیص داده شود تا در جاده‌سازی این معادن هزینه شده و بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و انتظار می‌رود با ١٠ برابر شدن اعتبارات در یک بازه زمانی مشخص، شاهد رونق هر چه بیشتر معادن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *