فریت بار چقدر هزینه دارد؟

هزینه فریت بار یکی از معیار های مهم در انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی مورد نظر برای ارسال بار و محموله به کشور های مقصد می ‌باشد. بدون شک هرکسی که قصد مهاجرت و سفر به خارج از کشور را دارد، معمولا توجه به هزینه ها را در اولویت قرار می دهد و باید آگاهی کاملی نسبت به یکسری نکات داشته باشد.

بنابراین برای اینکه بدانید فریت بار چقدر هزینه دارد و این هزینه ها چگونه محاسبه می شوند، حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید.

هزینه فریت بار چگونه محاسبه می شود؟

فرقی نمی کند قصد ارسال بار به کدام یک از کشورهای خارجی را داشته باشید، چه بخواهید فریت بار به انگلیس انجام دهید و یا قصد دارید به یکی از کشورهای ایالات متحده یا سایر کشورهای اروپایی ارسال بار داشته باشید. در هر صورت آشنا بودن با نحوه محاسبه هزینه فریت بار به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری خود برای استفاده از این خدمات ، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

به طور کلی، اولین موضوعی که در هنگام محاسبه هزینه فریت بار به آن توجه می شود، روش حمل و نقل بین المللی است که برای ارسال بار و محموله خود به خارج از کشور انتخاب می کنید.

همه ما می دانیم که معمولاً 3 حالت رایج حمل و نقل کالا در سطح بین المللی در نظر گرفته می شود، حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی.

هزینه فریت بار بر اساس انتخاب هر کدام از این روش ها، متفاوت است و حمل و نقل هوایی در اکثر موارد گران ترین است. اما، این موضوع به تنهایی تعیین کننده قیمت و هزینه فریت بار نیست، بلکه چند متغیر دیگر نیز باید در نظر گرفته شود تا هزینه حمل و نقل به درستی محاسبه شود.

متغیرهایی که باید برای محاسبه هزینه حمل بار در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

ابعاد بار و محموله:

ابعاد یک محموله مهم در نظر گرفته می شود زیرا بسیاری از حامل ها وزن حجمی محموله را که به عنوان وزن ابعادی نیز شناخته می شود، به جای وزن واقعی در نظر می گیرند. وزن حجمی زمانی در نظر گرفته می شود که کالاها ممکن است واقعا سنگین نباشند، اما به دلیل بسته بندی (که ممکن است مورد نیاز باشد)، در نهایت فضای بیشتری را اشغال می کنند.

وزن محموله:

این موضوع به وزن واقعی محموله ای که قرار است ارسال شود اشاره دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، برای محاسبه هزینه حمل بار، هر کدام از وزن های حجمی یا واقعی که بالاتر هستند، در نظر گرفته می شود.

مقصد محموله:

هزینه فریت بار و حمل و نقل همچنین به فاصله بین مبدا و مقصد محموله بستگی دارد که ممکن است بسته به حالت حمل و نقل به مناطق بیشتر طبقه بندی شود. بنابراین، فاصله کشور مبدا تا کشور مقصد مورد نظر شما نیز برای محاسبه هزینه فریت بار در نظر گرفته می شود.

ارزش محتویات محموله:

در حالی که این موضوع تأثیر ثانویه بر تعیین هزینه حمل و نقل دارد، مهم است که توجه داشته باشید که حمل بار با ارزش بالا به هزینه شما اضافه می کند، زیرا در چنین مواردی، دریافت بیمه همیشه ترجیح داده می شود. بیمه حمل‌ کننده را راحت نگه می ‌دارد و در صورت گم شدن، آسیب دیدن یا دزدیده شدن محموله در هنگام حمل، ادعاهایی را ارائه می‌ کند.

 

سرعت و زمان تحویل بار در کشور مقصد:

این موضوع  به حالت تحویلی که انتخاب می‌کنید مرتبط است. شما باید در نظر داشته باشید که می‌ خواهید محموله شما چقدر زود به مقصد برسد، بر اساس آن می‌ توانید روش حمل و نقل بار را انتخاب کنید که هر کدام زمان حمل و نقل خاص خود را دارند. حمل و نقل سریعتر، زمان تحویل سریعتر را ممکن می کند، اما هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد.

ترخیص از گمرک:

عوارض و مالیات بر اساس کشوری که به آن ارسال بار انجام داده اید، نوع حمل و نقل، ارزش بار و محموله و قوانین مرتبط، بسیار متفاوت است. حقوق گمرکی باید در هنگام ترخیص کالای وارداتی و صادراتی پرداخت شود که در هنگام محاسبه هزینه حمل بار باید در نظر گرفته شود. این هزینه معمولا  متفاوت و نامشخص است، بنابراین باید تأمین مناسبی از این هزینه ها انجام شود.

 

تاخیرهای پیش بینی نشده:

نیازی به گفتن نیست که عوامل متعددی می تواند منجر به هزینه های غیرقابل پیش بینی شود. در حالی که می توان چنین هزینه هایی را محاسبه کرد، مهم است که چنین شرایطی را هنگام محاسبه هزینه فریت بار و حمل و نقل در نظر بگیرید. چنین موقعیت های پیش بینی نشده ای ممکن است به دلیل تاخیرهای غیرمنتظره، محموله های سرقت شده، محموله های آسیب دیده یا حتی اقلام گم شده رخ دهد.

 

هزینه های مربوط به شرکت حمل و نقل و فریت بار انتخاب شده توسط شما:

به طور کلی، هر شرکتی که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارد، با توجه به خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهد، هزینه های مختلفی را در نظر می گیرد که در هنگام محاسبه هزینه فریت بار باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

 

مواردی که در بالا اشاره کردیم، برخی از جنبه های اساسی هستند که باید هنگام محاسبه هزینه حمل و نقل در نظر بگیرید. ممکن است این موارد فقط چند نکته به نظر برسدن، اما محاسبه واقعی هزینه می تواند گیج کننده و خسته کننده باشد و ممکن است شامل چندین هزینه غیرمنتظره دیگر بر اساس نوع حمل و نقل و الزامات شما باشد.

بنابراین اگر می خواهید از هزینه ارسال بار به آلمان یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکا مطلع شوید، همین حالا با کارشناسان مجرب شرکت جهان کالا کارگو تماس بگیرید تا هم مشاوره رایگان در رابطه با انتخاب بهترین و مقرون صرفه ترین روش برای حمل و نقل بین المللی بار و محموله خود کسب کنید و هم از هزنیه های مربوط به فریت بار به کشور مقصد خود مطلع شوید:

  • ۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰
  • ۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱
  • ۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱
  • ۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴
  • ۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸
  • ۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *