khatibi.2

رشد 53 درصدی تولید کامل در ایران‌خودرو

تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۳ درصدی تولید خودرو کامل از ابتدای امسال تا ۲۰ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با تولید ۱۷۴.۶۹۵ دستگاه خودرو خبر داد.

مهدی خطیبی در گردهمایی کارکنان شرکت تام، با بیان این‌که در همین بازه زمانی اسناد ۱۶۱.۲۵۶ دستگاه خودرو صادر شده و در این شاخص رشد ۴۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، گفت: تحویل خودرو به مشتریان نیز از ابتدای امسال تا ۲۰ تیرماه به عدد ۱۶۹.۴۸۷ دستگاه رسیده که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که تعریف از تولید را اصلاح کرده و تولید کامل را به عنوان آمار واقعی اعلام می‌کنیم، گفت: با تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری در سال جاری، صرفه جویی ناشی از تولید خودرو کامل نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان خواهد بود، افزون بر این، از افت کیفیت محصولات و ایجاد حواشی اجتماعی و نگرانی‌ در میان مردم ناشی از کاهش عرضه به بازار جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که ایران‌خودرو بدون توجه به تمام حاشیه‌سازی‌ها و فرافکنی‌ها به سرعت در مسیر رشد قرار گرفته است، افزود: خوش‌بختانه با وجود فضای غبارآلودی که در جامعه علیه صنعت خودرو شکل گرفته، توانسته‌ایم هم از نظر کمیت و هم کیفیت دستاوردهای قابل توجهی داشته باشیم، می‌دانیم آن‌گونه که شایسته ملت ایران است موفق عمل نکرده‌ایم، اما تلاش‌های زیادی برای ارایه محصولات با کیفیت و در شان مردم انجام می‌دهیم.

خطیبی ضمن انتقاد از برخی فضاسازی‌ها و طرح مباحث غیرواقعی در فضای رسانه‌ای کشور، آن را ناشی از تضاد منافع فردی و اجتماعی دانست و گفت: برخی افراد در تلاش هستند موفقیت‌های صنعت خودرو را نادیده گرفته و با حاشیه‌پردازی به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی تصریح کرد: ایجاد تفرقه و ناامیدی میان مهندسان و کارگران نیز از دیگر اهدافی است که توسط برخی دنبال می‌شود، اما با تلاش همه همکاران، گروه صنعتی ایران خودرو در شرایط بسیار مطلوب‌تری نسبت به گذشته بسر می برد و انگیزه و امید میان مجموعه کارکنان و دستاوردهای حاصله نشان می دهد که جوسازی‌های رسانه‌ای تاثیری در اراده‌ ما نداشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت، در توسعه محصولات نیز اقدامات موثری انجام شده و محصولات دو پروژه مهم K125 و TF21 که محصولاتی مدرن و مجهز هستند به زودی به سبد تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو افزوده خواهند شد.

وی ادامه داد: در حوزه خودرو های تجاری سنگین و نیمه سنگین نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته ایم، برنامه صادرات ۱۵ هزار دستگاهی در سال جاری هدف‌گذاری شده، ضمن آن که در سه ماهه نخست امسال در حوزه صادرات قطعه توانسته‌ایم رشد بیش از دو و نیم برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزنیم.

خطیبی افزود: اگر درباره کیفیت محصولات اظهارنظر می‌کنیم، در فضایی کارشناسی و به دور از حواشی و جوسازی‌های رسانه‌ای است و معتقدیم که افزایش کیفیت به صورت دستوری محقق نمی شود بلکه برای آن نیاز به برنامه، هدف، تلاش و امید است که ایران خودرو در این مسیر مصمم و با اراده حرکت می‌کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت افزایش کیفیت محصولات داخلی، گفت: گزارش‌هایی که از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، معاونت تولید و کیفیت ایران خودرو و یا شرکت‌ ایساکو دریافت شده نشان از کاهش ۴۰ درصدی مراجعات مشتریان به تعمیرگاه ها به دلیل افزایش کیفیت محصولات دارد.

خطیبی با بیان این که گروه صنعتی ایران خودرو از کارکنان توانمند و متخصصی که در زمره برترین منابع انسانی در سطح کشور هستند بهره می‌برد، تصریح کرد: نتایج حاصله نشان می‌دهد در مسیر درستی قدم برمی‌داریم اما قطعا قانع به وضعیت موجود نبوده و در تلاش برای کسب شرایط بسیار بهتر برای کمیت و کیفیت تولید هستیم.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی بزرگ‌ترین سرمایه گروه صنعتی ایران‌خودرو نیروهای انسانی کارآمد، جوان و خلاق است، تصریح کرد: تا روزی که افتخار خدمت به مردم را داریم، بهترین عملکرد را برای بزرگ‌ترین خودروساز کشور رقم خواهیم زد و در آینده نزدیک اخبار بسیار مهمی از موفقیت‌های خانواده ایران خودرو منتشر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نقش و جایگاه شرکت تام در مجموعه ایران خودرو در حوزه دانش‌بنیانی و توسعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: گسترش همکاری با دانش‌بنیان‌ها، مسیر توسعه ایران خودرو را سرعت می‌بخشد که شرکت تام در این زمینه نقش مهمی برعهده دارد.

در این نشست که حجت الاسلام، سید رضا تقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت تام گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت ارایه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *