bank saderat

 بانک صادرات شعبه لندن از تحریم خارج شد

تصویر روز: وزارت خزانه داری انگلیس در اطلاعیه ای اعلام کرد: بانک صادرات ایران و شعبه “پی .ال.سی ” این بانک در شهر لندن از شمول مسدود شدن دارایی ها خارج شده است.

 وزارت خزانه داری انگلیس با اشاره به اینکه تحریم بانک صادرات و مسدود شدن دارایی های آن در ارتباط با فعالیت هسته ای ایران بود افزود: این شورا آوریل امسال بانک صادرات از تحریم خارج کرد اما تاریخ اجرای آن را شش ماه بعد تعیین کرد واکنون زمان آن رسیده است.

وزارت خزانه داری انگلیس تاکید کرد: بانک صادرات ایران و شعبه لندن آن دیگر مشمول محدودیت هایی که در برنامه تحریم این بانک وجود داشت قرار ندارد.چهار سال پیش اتحادیه اروپا به بهانه کمک به صنایع دفاعی ایران بانک صادرات ایران را تحریم و دارایی های آن را مسدود کرد.

مسئولان بانکی معتقدند مادامیکه رابطه کارگزاری این بانک برقرار نشود نمی توان درباره میزان عملیاتی شدن این تصمیم و آثار آن ابراز نظر کرد.

اگر چه برخی از بانکهای ایرانی دارای شعبه در لندن از فهرست تحریم ها خارج شده اند اما بانکهای بزرگ هنوز از برقراری رابطه کارگزاری با بانکهای ایران طفره می روند.

مسئولان بانکی کشورمان در لندن نگرانی بانکهای بزرگ از تهدید ها و جریمه های سنگین آمریکا را یکی از علتهای اصلی همکاری نکردن بانکهای بزرگ با شعب بانکهای کشورمان در لندن بر می شمرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *