مهر تایید سهامداران بر عملکرد 1400 بیمه معلم

majmaa 1 1700 1200 c C 97
تصویر روز: مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه معلم تشکیل و صورتهای مالی شرکت برای سال 1400 به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم ، پس از استقرار اعضای هیئت رئیسه و دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه به عنوان ریاست مجمع و با حضور مدیرعامل/ اعضای هیئت مدیره/ نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران / سازمان بورس و اوراق بهادار / حسابرس و بازرس قانونی شرکت برگزار گردید .

محمدابراهیم تحسیری مدیرعامل شرکت بیمه معلم با تشریح عملکرد یکساله این شرکت بیمه ای و پخش کلیپ ویدئویی از شاخص عملکرد شرکت بیمه معلم این مراسم را آغاز کرد.

در ادامه این جلسه شاخص های مختلف مالی بیمه معلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

براساس گزارش مجمع از مهمترین فعالیتهای بیمه معلم ، ارتقاء سطح توانگری مالی در سال 1400 بوده است.

از دیگر اقدامات کلیدی بیمه معلم، اجرای ترمیم مالی در این شرکت است که با تمرکز بر ارزیابی بهینه ریسک در رشته زیان ده ثالث و اصلاح ترکیب پرتفوی، ضریب خسارت رشته ثالث با کاهش چشمگیر 25 درصدی نسبت به سال 96 روبرو شده است که این مهم با اصلاح بهینه نظام مدیریت ریسک در رشته زیان ده، محقق شد.

این امر در حالی است که ضریب خسارت ثالث در صنعت به 110 درصد رسیده و این موفقیت بیمه معلم مرهون کنترل ریسک این رشته بوده است.

گفتنی است، در ساماندهی ساختار مالی بیمه معلم افزایش فروش نقدی در دستورکار قرار گرفته و ساختار بودجه ریزی شرکت در سال 1400 مورد بازبینی قرار گرفت.

بر اساس گزارش مجمع، بیمه معلم موفق شد ظرف مدت شش سال به رشد حدود 6 برابری حق بیمه صادره دست یابد،،،

به طوریکه حق بیمه صادره از رقم 7.415 میلیارد ریال در سال 94 به رقم 42.596 میلیارد ریال در سال 1400 افزایش یافته است.

همچنین در این رابطه باید تاکید کرد در راستای توجه به بازارهای استانی، حق بیمه شرکت در استانهای برتر با رشد هفت برابری از سال 94 تا سال 1400 مواجه شده است.

بر این اساس شرکت بیمه معلم در سال 1400 توانست با صدور حدود 2.650.000 فقره بیمه نامه، حق بیمه ای معادل 42.596 میلیارد ریال تولید کند که در مقایسه با سال 99 با رشد قابل ملاحظه 38 درصدی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، بیمه معلم در سال 1400، مبلغ 33.263 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد که با اتکاء بر پرداخت به موقع خسارت، به رضایت بیمه گذاران منتهی گردید.

اما نکته کلیدی دیگر در عملکرد بیمه معلم را باید در رشد قابل ملاحظه فروش بیمه های زندگی مشاهده کرد به طوریکه افزایش بیش از 98 برابری حق بیمه این رشته طی ده سال از مبلغ 41 میلیارد ریال در سال 90 به 4.012 میلیارد ریال در سال 1400، نشان دهنده عملکرد مناسب توسعه بیمه های زندگی بوده است.

بررسی عملکرد بیمه معلم در سال 1400 نشان می دهد، تقویت شبکه فروش از طریق پالایش نمایندگان، تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه امور نمایندگان و اصلاح رویه جذب نمایندگان و همچنین اصلاح مدل کارمزد با هدف ایجاد انگیزه در شبکه فروش در راستای استراتژی شرکت مبنی بر فروش خرد، در دستور کار قرار گرفته است.

لازم بذکر است، طراحی و راه اندازی سایت فروش آنلاین در راستای توسعه کسب و کار دیجیتال، پیاده سازی سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان، راه اندازی بازدید مجازی خودرو به منظور کارشناسی اولیه رشته بدنه، انعقاد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان، همکاری با کارگزاران برخط بیمه،،، از دیگر اقدامات بیمه معلم در حوزه خدمات الکترونیک است.

گفتنی است، پس از استماع گزارش هیات مدیره و تصویب صورتهای مالی شرکت در سال 1400، مقرر شد به ازای هر سهم 250 ریال به عنوان سود تقسیمی توزیع گردد.

همچنین روزنامه دنیای‌ اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب گردید.

این گزارش می افزاید، در مجمع عمومی فوق العاده ساعت 11 امروز، افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم از 4.195 میلیارد ریال به 7500 میلیارد ریال در دو مرحله از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *