دستگیری شکارچیان غیر مجاز در دماوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: دو گروه شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات رودخانه دلیچای دماوند دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران، نقی میرزا کریمی افزود: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست دماوند در این هفته موفق شدند 2 گروه از شکارچیان غیر مجاز که در منطقه شکار ممنوع ارتفاعات رودخانه دلیچای اقدام به شکار کرده بودند دستگیر و تحویل مقامات محترم قضایی دهند.

 

وی افزود: در عملیات اول باتوجه به تاریکی هوا و صعب العبور بودن منطقه امکان دستگیری فرد متخلف وجود نداشت و با شناسایی شکارچی غیر مجاز و بازرسی از منزل ایشان بعد از دریافت حکم قضایی ، یک قبضه سلاح برنو گلوله زن و ادوات شکار و صید و همچنین لاشه یک راس کل وحشی کشف و ضبط شد.

میرزاکریمی گفت: در عملیات دوم، چهار نفر از شکارچیان غیر مجاز که در منطقه که در حال تیر اندازی برای شکار کرده بودند با حضور ماموران و محیط بانان هر چهار نفر دستگیر و از آنها 3 قبضه سلاح دارای مجوز حمل به همراه وسایل شکار و صید کشف شد و به مراجع محترم قضایی معرفی شدند.

وی گفت: برای افرادی که اقدام به شکار غیر مجاز در مناطق ممنوعه میکنند مجازاتهای سنگینی در نظر گرفته شده که بستگی به زمان، مکان ، نوع حیوانی که شکار و همچنین سوابق شکارچی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: برای جلوگیری از وقوع چنین جرمی میتوان علاوه بر مجازاتهایی که در قانون وجود دارد مانند جزای نقدی ،حبس و یا ضبط سلاح ، مجازاتهایی مانند لغو جواز حمل و یا در صورت نداشتن سابقه قبلی اقدام به پاکسازی طبیعت و یا ساخت آبشخور برای حیوانات توسط متخلف در نظر گرفته بشود تا کمتر شاهد شکار این گونه های زیبای حیاط وحش باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *