030 600x400 1

حمایت از فعالیت های صادرات محور

تصویر روز: رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید عنوان کرد: حمایت از فعالیت های صادرات محور یکی از مباحث مهم و مدنظر دفاتر بسیج تجار اتاق های بازرگانی در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، غلامرضا حسن پور روز سه شنبه در حاشیه دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در محل اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از یک دهه است که از سوی مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سعال به موضوعات اقتصادی اهمیت ویژه ای شده است، بسیج نیز در این زمینه به یاری فعالان اقتصادی آمده و به عنوان پشتیبان به آنها کمک می کند.

وی ادامه داد: شعار بسیج در حمایت از فعالان اقتصادی به عنوان سنگربانان جبهه اقتصادی موضوع حمایت، هدایت و نظارت است که خوشبختانه تاکنون به خوبی محقق شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید عنوان کرد: در این زمینه نکاتی از سوی مسئولان و دبیرات دفاتر بسیج تجار کشور در جلسات گردهمایی های مشترک مطرح شده است و در این راستا پرداختن به فعالیت های صادرات محور از موضوعات اساسی است و بسیج نیز تاکنون با توجه به ظرفیت های ایجاد شده کمک زیادی به فعالان اقتصادی در این حوزه داشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه بسیج با همکاری اتاق های بازرگانی کشور به دنبال رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی است، گفت: در نشست گردهمایی دفاتر تخصصی بسیح تجار اتاق های بازرگانی مسائل مهمی پیرامون صادرات به کشورهایی نظیر عراق، روسیه و یا سوریه مطرح شده است.

حسن پور با اشاره به تشکیل میزهای تخصصی توسط دفاتر بسیج تجار در نقاط مختلف کشور بیان کرد: در استان خوزستان راه اندازی میزتخصصی برای کشورهای عربی نظیر عراق و یا در مشهد مقدس میزی برای کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه مطرح شد و یکی دیگر از تصمیمات آتی ما راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه صنعت نساجی، پوشاک و چرم است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز تاکنون به خوبی فعالیت داشته است، البرز استانی صنعتی است و باید به نحوی برنامه ریزی شود که از ظرفیت های موجود در این استان به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و استان های کوچک و بزرگ در تعامل با یکدیگر بتوانند نیازهای موجود را رفع کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به توانمندی البرز در حوزه کشاورزی افزود: با هماهنگی دیگر استان ها می توانیم یک قطب کشاورزی در البرز ایجاد کنیم، از سویی وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز یک ظرفیت مهم در این استان است که باید به خوبی از آن بهره برداری شود.

وی مهم‌ترین رویکرد دفتر بسیج تجار در سال جاری را تقویت فعالیت های دانش بنیان برشمرد و ادامه داد: این ظرفیت ها در استان های مختلف شناسایی شده است، ما باید در راستای بازاریابی و بازارسازی برای شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان کار کنیم از این‌رو به دنبال شناسایی پتانسیل های موجود استانی در این راستا هستیم.

حسن پور یکی دیگر از اهداف مهم دفاتر بسیج تجار در حمایت از مجموعه های دانش بنیان را تقویت سرمایه در گردش این شرکت ها برشمرد و گفت: باید بازارهای محصولات تولیدی این شرکت ها در دیگر کشورها را پیدا کرده و به یک هدف مهم دست یابیم که در این راستا رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان با تکیه بر توان بخش خصوصی تعریف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *