konkor.1

وزیر علوم: کنکور حذف‌شدنی نیست

تصویر روز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور حذف شدنی نیست؛ در حال‌حاضر، چند هزار دانش‌آموز داریم که معدل آنها ۲۰ است. نمی‌توان تمام این افراد را در آن ۱۵ درصد رشته‌های پرطرفدار جذب کنیم؛ به همین دلیل کنکور باید برگزار شود.

به گزارش ایسنا ، دکتر محمدعلی زلفی گل در نشست خبری که روز یک‌شنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار شد، درباره اسناد علمی منتشرشده در نشریات بین‌المللی اظهار کرد: ۷۶ هزار سند علمی در نشریات بین‌المللی منتشر شده که ۳۵ درصد این تعداد با مشارکت بین‌المللی در راستای کسب مرجعیت علمی و دیپلماسی علم و فناوری است. این میزان باید تقویت شود.

وی اظهار کرد: طرح نگهداشت نخبگان در شورای عالی عتف با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری مصوب شد؛ بر این اساس، برای جذب اعضای هیئت‌علمی، سهمیه خاصی برای نخبگان درنظر گرفتیم. همچنین ۲۰ درصد از سهمیه دانشگاه‌ها به نخبگان اختصاص می‌یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکیدکرد: از مهرماه امسال با سبک و سیاق حضوری، آموزش‌ها را پیگیری می‌کنیم. البته تلاشمان این است که از تجربیات آموزش مجازی استفاده کنیم و در برخی دروس به صورت ترکیبی عمل کنیم. برنامه و هدف وزارت علوم، آموزش حضوری دانشجویان است. از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم کمک‌های مالی خاصی را به دانشگاه‌ها اختصاص‌دهد تا پاسخگوی هزینه‌های آموزش، خوابگاه و تغذیه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *