farzanegan.1

استقبال بخش خصوصی از بازگشت سفیر امارات

تصویر روز: (حمید طلیمی) وزارت خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به منظور تقویت و توسعه مناسبات دو کشور «سیف محمد الزعابی» به‌ عنوان سفیر امارات در ایران مستقر خواهد شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه امارات آمده است: در چارچوب علاقه مندی رهبری امارات برای تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تصمیم قبلی خود مبنی بر ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک در سطح سفیر و تماس تلفنی انجام شده بین شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی و «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شد «سیف محمد الزعابی» سفیر امارات به تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده باز خواهد گشت.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و امارات در گفت و گوی اختصاصی با تصویر روز ضمن استقبال از حضور سفیر امارات در کشورمان ، این اقدام را یک گام مهم رو به جلو برای توسعه مناسبات تهران – ابوظبی ذکر کرد.

فرشید فرزانگان معتقداست: بدون تردید با بازگشت سفیر امارات ، سطح روابط دو کشور را بیش از پیش گسترش خواهد داد.

وی می گوید: امارات در مجموع واردات و صادرات ، دومین شریک تجاری کشورمان است . این کشور با ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار حجم مهمی از تجارت کشورمان را در اختیار دارد.

فرزانگان با بیان اینکه این کشور بطور متوسط بین ۱۱ تا ۱۵ درصد از حجم تجارت ایران را تشکیل می دهد گفت: امارات اولین مبدا واردات و سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است.

وی می گوید: بازگشت سفیر امارات موجب آغاز بکار مجدد معاونت های اقتصادی ، فرهنگی و …. خواهد شد که مجموعه این اتفاقات موجب توسعه مناسبات دو کشور خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات نیز معرفی تا فعالیت خود را بویژه در عرصه تسهیل تجارت و توسعه صادرات در این کشور آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *