behzadpor.1

کروکی آنلاین برای تصادف‌های زیر 20 میلیون

تصویر روز: رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه سرانه بیمه در کشور ما 322 دلار و ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور به حدود 2.4 تا 2.5 درصد رسیده است، افزود: ضریب نفوذ بیمه ما نسبت به منطقه پایین نیست، اما فاصله زیادی تا هدف ضریب 7 درصدی داریم.

مجید بهزادپور در نشست خبری  اظهارداشت: میزان حق بیمه تولیدی در کشور 115 هزار میلیارد تومان است که این رقم معادل 27.4 میلیارد دلار (محاسبه بر مبنای ارز 4200 تومانی) است و براساس آن سهم صنعت بیمه ایران از کل صنعت بیمه دنیا 0.4 درصد است.

وی با بیان اینکه سرانه بیمه در کشور ما 322 دلار و ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور به حدود 2.4 تا 2.5 درصد رسیده است، افزود: ضریب نفوذ بیمه ما نسبت به منطقه پایین نیست، اما فاصله زیادی تا هدف ضریب 7 درصدی داریم.

* حق بیمه دریافتی صنعت بیمه 73 درصد رشد کرد

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به رشد 41 درصدی حق بیمه‌های دریافتی در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن گفت: در 4 ماهه امسال هم 54.5 هزار میلیارد حق بیمه دریافت شد که نسبت به مشابه سال قبل 73 درصد رشد داشته، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال گذشته 71.3 میلیون فقره بود که نسبت به سال قبل 4.6 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در 4 ماهه امسال 21 میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل 2.8 درصد رشد نشان می‌دهد. خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته 65 هزار میلیارد تومان بوده، که 48 درصد رشد داشته، در 4 ماهه امسال این رقم به 21.4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بهزادپور تصریح کرد: در 4 ماهه امسال 52.5 میلیون فقره خسارت به ارزش 21.4 هزار میلیارد تومان پرداخت شده که از رشدی معادل 46.2 درصد برخوردار است.

* سهم 70 درصدی غیردولتی‌ها از صنعت بیمه

وی با بیان اینکه 70 درصد پرتفوی صنعت بیمه در اختیار بخش غیردولتی است، گفت: 70 درصد از این پرتفو متعلق به بخش غیردولتی است که درواقع مشابه سال قبل بوده، خسارت پرداختی صنعت بیمه هم حدود 70 درصد مربوط به بخش غیردولتی بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در 4 ماهه سال جاری هم میزان فروش بیمه ‌‌‌‌در بخش خصوصی بالا رفته و سهم بخش غیردولتی به 80 درصد رسیده، در بخش بیمه شخص ثالث 83.1 درصد، سهم بخش غیردولتی بوده است.

در بخش درمان در 4 ماهه اول امسال رشدی معادل 27.2 درصدی نسبت به سال قبل داشته‌ایم و ضمن اینکه در 4 ماهه اول امسال 38 درصد پرتفوی بیمه مربوط به درمان بوده است.

بهزادپور همچنین در مورد بیمه‌های زندگی گفت: سال گذشته 16 درصد از پرتفوی بیمه مربوط به زندگی بود اما در 4 ماهه اول امسال 12.8 دهم درصد بیمه‌نامه‌ها مربوط به زندگی بوده، ضریب نفوذ بیمه بر مبنای نسبت فروش حق بیمه به تولید ناخالص داخلی در کشور ما حدود 2.5 درصد است.

وی تصریح کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه ضریب نفود صنعت بیمه باید به 7 درصد برسد اما در 9 سال‌ گذشته ضریب نفوذ از 2.1 درصد به حدود 2.5 درصد رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به سرمایه‌گذاری 130 هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه در هر سال، افزود: دارایی شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به 250 هزار میلیارد تومان می‌رسد که البته نسبت به صنعت بانکداری و بورس عدد بزرگی نیست، اما یک شاخص بزرگ در صنعت بیمه وجود دارد که پرتفوی بسیار بزرگی در کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که در حال حاضر بالغ بر 500 میلیارد دلار از دارایی‌های کشور از قبیل پتروشیمی‌ها، کارخانه‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها و سایر تجهیزات کشور تحت پوشش صنعت بیمه قرار گرفته است.

* رشد 50 درصدی خسارت پرداختی در 4 ماهه اول امسال

بهزادپور ادامه داد: تعداد موارد خسارت پرداختی سال گذشته 52.5 میلیون فقره بوده که 44.6 درصد رشد داشته و این میزان در 4 ماه ابتدایی امسال نیز 23.6 میلیون فقره بوده که معادل 50 درصد رشد داشته است.

وی تعداد بیمه نامه صادره در سال گذشته را 71.3 میلیون فقره اعلام کرد و گفت: این میزان حدود 4.6 درصد رشد داشته است.

* عضویت 5 شرکت در کروکی آنلاین

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پروژه‌های این صنعت اظهار کرد: یکی از طرح‌های بیمه مرکزی، کروکی آنلاین است که برای تصادف‌های زیر 20 میلیون تومان است و مردم اطلاعات مربوط را وارد می‌کنند و بدون نیاز به بیمه خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی تأکيد کرد: این طرح با همکاری پلیس و صنعت بیمه اجرایی خواهد شد. البته قرار بود از این طرح در هفته دولت رونمایی شود که این امر به دلیل یکسری مسائل صورت نگرفت و طی دو تا سه هفته آینده از این طرح رونمایی می‌شود که در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

بهزادپور افزود: برای طرح کروکی آنلاین، یک سامانه تعریف کردیم که تاکنون پنج شرکت بیمه در این سامانه عضو شده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره بیمه اربعین گفت: با توجه به امکانات قانونی حداکثر مساعدت را در زمینه بیمه اربعین انجام دادیم و حق بیمه اربعین را نسبت به میزان دو سال گذشته افزایش ندادیم و حدود 35 درصد تا 80 درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای را بیشتر کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *